برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس جمهور سابق یمن فاش کرد که این کشور به کشف کودتای قطری‌ها با حمایت عربستان علیه امیر سابق قطر کمک کرده است.

به گزارش تسنیم، علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "الیمن الیوم" تصریح کرد: یمن در کشف توطئه علیه نظام قطر به رهبری حمد بن خلیفه آل ثانی از سوی عناصر قطری که خواهان توطئه علیه وی بودند، سهیم بود و گفته شده که آنها (عناصر قطری) از حمایت عربستان برخوردار بودند.وی افزود: اختلاف عربستان و قطر به انباشت مسائل گذشته باز می گردد؛ باوجود اینکه هر فرقه وهابی دارند.

علی عبدالله صالح گفت: ایران یک گلوله وارد خاک یمن نکرده است. همه موشک های بالستیک یمن، ذخیره راهبردی است که وقتی رئیس جمهور بودم، آنها را تهیه کردم.

وی تاکید کرد که موشک ها و هواپیماهای جنگی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی نخواهد توانست این موشک ها را نابود کند.

علی عبدالله صالح از ائتلاف سعودی خواست تا حملات هوایی خود و جنگ علیه یمن را متوقف کرده و به محاصره یمن پایان دهد.

وی همچنین خواهان خارج کردن یمن از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و عقب نشینی همه نیروهای بیگانه از این کشور و پرداخت غرامت به ملت یمن شد.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.
عبدالله ائتلاف سعودی عربستان جمهور نکرده گلوله خواهان عناصر توطئه حمایت