برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- 19 اثر لاکی شامل قلمدان و جلد کتاب متعلق به دوره قاجار و زندیه از 13 خرداد در موزه خط و کتابت میرعماد به‌نمایش گذاشته شد.

مازندمجلس: نمایش مجموعه آثار لاکی نفیس در موزه میرعماد سعدآبادبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،اشیا به نمایش درآمده مربوط به هنر لاکی و از جنس پاپیه‌ماشه هستند و با نقوش زیبای تشعیر و تذهیب تزئین شده‌اند.
از هنرمندانی که بر این آثار نقاشی کرده‌اند می‌توان به آقانجف‌علی، آقابزرگ شیرازی، علی‌محمد مذهب شیرازی، فتح‌الله نقاش‌باشی، لطف‌الله موسوی اشاره کرد.
نقوش استفاده‌شده بر این آثار لاکی شامل گل‌مرغ، فرنگی‌سازی، نقش فرهنگ عامه، کیانی، انسانی، تشعیری و تذهیب به همراه چهره‌نگاری فرنگی و دورنماسازی به شیوه غربی است.
یکی از مهم‌ترین و ارزنده‌ترین قلمدان‌های این مجموعه، قلمدانی کشویی است با تصویری از ۲۴ تن از علمای دارالعلم شیراز، متعلق به دوره قاجار (قرن ۱۳ ه. ق)، که با زیبایی و دقت بسیار زیادی نقاشی شده و همچنین تصویر نقاش (آقابزرگ شیرازی) بر آن دیده می‌شود.
از دیگر آثار مطرح در این نمایشگاه می‌توان به دو عدد قرآن جیبی کوچک به ابعاد ۲ سانتی‌متر با جلد لاکی ۸ گوشه اشاره کرد که با گل و بته‌سازی، لاک‌کاری و خط نسخ خفی نگارش شده است و در محفظه‌های فلزی نقره منقوش به طرح‌های اسلامی و هندسی قرار دارد.
این آثار در طبقات اول و دوم موزه میرعماد در معرض دید قرار گرفته‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این مجموعه و سایر آثار ارزشمند این موزه، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به میدان تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، موزه خط و کتابت میرعماد مراجعه کنند. 
مجموعه شیرازی خیابان میرعماد آقابزرگ اشاره نقاشی سعدآباد تذهیب نمایش می‌توان