برگزیده ها
توسعه منطقه آزاد فرودگاه امام‌ به دلیل جداسازی از شورای‌عالی مناطق آزاد‌ به تعویق افتاد/ استقبال سرمایه‌گذاران از طرح

مازندمجلس: یک کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از عواملی که توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ خمینی(ره) را به تعویق انداخت، جداسازی تشکیلات منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود.

مازندمجلس:‌جعفر آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به اهمیت ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌‌ خمینی (ره) در بهترین شرایط به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کشور قرار گرفته‌ و از همه مهم‌تر اینکه در همجواری پایتخت است که این امر اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

وی‌ ادامه داد: اگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مناطقی ایجاد شود که همه زیرساخت‌ها از قبیل فرودگاه، برق و انرژی، حمل‌ونقل چند وجهی و از این قبیل در آن فراهم باشد، دیگر نیاز نیست که فرصت زیادی برای ایجاد این زیرساخت‌ها صرف شود به همین جهت خیلی زودتر به اهداف اقتصادی خواهد رسید؛ خوشبختانه در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) همه این زیرساخت‌ها موجود است.

آهنگران بیان کرد: یکی از دلایلی که توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) را به تعویق انداخت، جداسازی تشکیلات منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود.

این کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، درباره پیش‌بینی میزان استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ خمینی (ره) عنوان کرد: اگر زیرساخت‌ها و اراده برای راه‌اندازی و توسعه این منطقه آزاد وجود داشته باشد، ‌هیچگونه کم‌وکاستی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی وجود ندارد و منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ می‌تواند ویترین مناطق آزاد کشور باشد.

وی افزود: تأکید می‌کنم که چون زیرساخت‌های لازم در‌ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) ‌وجود دارد، جذب سرمایه‌گذار راحت‌تر خواهد بود.

آهنگران اضافه کرد: همان‌گونه که مطرح شد، یکی از مزیت‌های منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمین (ره) برای جذب سرمایه‌گذار همجواری با پایتخت است،‌‌ اگر شرایط فراهم شود منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام اولین مکانی خواهد بود که هدف سرمایه‌گذاران خارجی قرار خواهد گرفت.

به عقیده این کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ ‌ویترین مناطق آزاد کشور است.

به گفته آهنگران همه مناطق آزاد اقتصادی در کشور در منطقه مرزی قرار گرفته‌اند و تنها منطقه آزادی که در درون کشور ایجاد شده‌ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) است.

این کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به دلیل وجود حمل ونقل ترکیبی، ترانزیت، استقرار صنایع کوچک و متوسط، تبدیل شدن به مراکزخدماتی- مالی و بانکی، نماد توسعه صادرات غیرنفتی کشور خواهد شد.

م

اقتصادی منطقه فرودگاهی مناطق خمینی توسعه آهنگران کارشناس زیرساخت‌ها امام‌خمینی ایجاد فرودگاه امام‌ خارجی سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذار فراهم داخلی پایتخت اهمیت جداسازی تعویق استقبال شرایط همجواری