برگزیده ها
مازندمجلس: یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» پشتیبانی قطر از سیاستهای ایران در منطقه را از عوامل اصلی قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر می‌داند.

یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» پشتیبانی قطر از سیاستهای ایران در منطقه را از عوامل اصلی قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر می‌داند.

«پیتر اسلاگلِت» استاد «مؤسسه خاورمیانه دانشگاه ملی سنگاپور» با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک همزمان کشورهای عربستان، بحرین، امارات، و مصر با قطر افزود: بسیار روشن است که این کشورهای تلاش می‌کنند تا با اعمال فشار قطر را مجبور کنند تا از پشتیبانی از ایران و اخوان‌المسلمین دست بکشد.

این تحلیلر سیاسی در خصوص ربط این اقدام کشورهای عربی به رابطه قطر و ایران به وعده انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر لغو توافق هسته‌ای و بعدا بازبینی این توافق با ایران اشاره می‌کند که اعتقاد دارد توافق هسته‌ای با ایران موجب رفع بسیاری از تحریمهای علیه این کشور شده و بنابراین نتایج زیان‌باری برای آمریکا خواهد داشت.

«پیتر اسلاگلِت» در این‌باره تصریح می‌کند: از آنجایی که آمریکا نمی‌تواند به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود چرا پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز طرفهای این توافق با ایران هستند، بنابراین آمریکا از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر استفاده می‌کند تا هر کشوری در منطقه که از ایران پشتیبانی می‌کند را تحت فشار قرار دهند تا ایران هرچه بیشتر در منطقه منزوی شود.
کشورهای توافق می‌کند منطقه پشتیبانی هسته‌ای آمریکا روابط دیپلماتیک سیاسی گفتگو بنابراین تحلیلگر شورای سی‌ان‌بی‌سی اشاره اعمال سیاستهای می‌داند اسلاگلِت عوامل