برگزیده ها
ایران با استقلال کامل تصمیم می‌گیرد در کجا و چگونه با تروریسم مقابله کند

مازندمجلس: به مناسبت بیست و هشمین سالروز ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) مراسم باشکوهی در بیت الزهرا (س) پاریس توسط سفارت کشورمان در فرانسه برگزار شد.

مازندمجلس: به مناسبت بیست و هشمین سالروز ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) مراسم باشکوهی در بیت الزهرا (س) پاریس توسط سفارت کشورمان در فرانسه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که جمعی از ایرانیان مقیم و علاقمندان به امام و انقلاب اسلامی از ملیت‌های مختلف و کارکنان نهادهای ایرانی در فرانسه حضور داشتند، علی آهنی سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) گفت: علیرغم تلاش فراوان دشمنان نظام برای کمرنگ کردن نام و تفکر امام خمینی (ره) که منافع آنها را به خطر انداخته بود، ملت ایران با هوشمندی و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری راه امام را با صلابت ادامه داده و در نتیجه امروز با نهادینه شدن دموکراسی و مردمسالاری در ایران، جمهوری اسلامی ایران با استقلال کامل خود تصمیم می‌گیرد که در کجا و چگونه با تروریسم مقابله کند تا ضمن تأمین امنیت کامل کشور بتواند در ایجاد آرامش و حل بحران‌ها در منطقه نیز همکاری و مشارکت کند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران خود تصمیم می‌گیرد که برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای دشمنان چه نوع سلاحی اعم از موشک‌های بالستیک غیرهسته ای یا دیگر سلاح‌های پیشرفته را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی‌اش بسازد.

آهنی در ادامه اظهار داشت: ملت ایران با مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری این پیام مهم را به دنیا داد که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است مقتدر، مردمی و متکی به آراء ملت و تا زمانی که ملت این چنین در صحنه است جاودانگی آن تضمین است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار مناسبات دوستانه و احترام‌آمیز با همه کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای اسلامی است. امیدواریم روسای این کشورها که بعضا سرمست حمایت برخی قدرت‌های خارج از منطقه هستند رویکردی عاقلانه اتخاذ کنند و دنبال ایجاد تنش در این منطقه ملتهب وآشوب زده نباشند که پاسخی سخت و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام مکی رئیس مرکز اسلامی فرانسه و جلالی سفیر کشورمان در یونسکو نیز طی سخنانی با بر شمردن ویژگی‌های امام خمینی (ره) یاد و خاطره امام را گرامی داشتند.

اسلامی جمهوری خمینی مراسم فرانسه منطقه کشورمان تصمیم می‌گیرد ایجاد استقلال کشورها پاریس مشارکت ادامه افزود سخنانی مقابله تروریسم انقلاب ارتحال چگونه داشتند دشمنان