برگزیده ها
تفکیک 3 وزارتخانه با تهیه لایحه‌ در دولت/ ۲ وزارتخانه و ۱ سازمان جدید ایجاد می‌شود

مازندمجلس: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تفکیک 3 وزارتخانه با تهیه لایحه‌ای در دولت خبر داد و گفت: براساس این لایحه سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت،‌ معدن و تجارت و ورزش و جوانان از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

مازندمجلس:حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، از تهیه سه لایحه در دولت برای تفکیک سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان خبر داد.

وی در ادامه افزود: بر اساس این لوایح نیز وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی؛ همچنین وزارتخانه صنعت،‌معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت، معدن و بازرگانی و وزارت ورزش و جوانان نیز به وزارتخانه ورزش و سازمان ملی جوانان تفکیک و تبدیل می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: از مدت‌ها قبل کار مطالعات مربوط به تفکیک این وزارتخانه‌ها در بخش کارشناسی دولت انجام گرفته و به منظور چابک‌سازی دولت و ا مور این وزارتخانه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و تسهیل در امور بازرگانی،‌ معادن، مسکن و جوانان اقدام به تهیه این لوایح شده است.

امیری با بیان اینکه تلاش‌ داریم در اسرع وقت این لوایح را به مجلس تقدیم کنیم، گفت: در صورتی که این لایحه به تصویب مجلس برسد آقای روحانی کابینه دولت دوازدهم را براساس ساختار جدید وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی پس از دریافت این لوایح، بررسی آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وزارتخانه جوانان تفکیک لوایح امیری وزارتخانه‌ها بازرگانی تجارت وزارت لایحه گفت‌وگو معاون پارلمانی جمهور شهرسازی