برگزیده ها
صنعت حمل و نقل هوایی بین‌الملل در مسیر بحران قرار گرفت

مازندمجلس: دبیرکل «موسسه حمل و نقل هوایی بین الملل» گفت: اکنون زود است که بتوان وسعت تاثیر حملات تروریستی لندن را بر روی صنعت هوایی جهان و توریسم برآورد کرد؛ اما بدون شک اثر منفی به جا خواهد گذاشت.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در بزرگترین گردهمایی صنعت هوایی سال که با حضور مدیران عامل شرکت های هواپیمایی جهان در  «موسسه حمل و نقل هوایی بین الملل» بر گزار شد، بحث درباره حملات مرگبار لندن و نیز محدودیت های سفر به ایالات متحده آمریکا، حاکی از افزایش نگرانی در مورد ایمنی حمل و نقل هوایی است.  

در همین حال «الکساندر دجونیاک»، دبیرکل موسسه حمل و نقل هوایی بین الملل گفت: حملات تروریستی لندن می تواند موجب دلسرد شدن گردشگران احتمالی برای سفر به انگلیس شود؛ همانطور که حملات مشابه پارسال در اروپا چنین روندی را به دنبال داشت.  

وی تصریح کرد: در حوادث سال گذشته که در پاریس و بروکسل رخ داد، ترافیک هوایی از قسمت های متخلف جهان کاهش یافت که باعث ضرر در صنعت هوایی جهان شد و اکنون زود است که بتوان وسعت تاثیر حملات تروریستی لندن را بر این صنعت برآورد کرد.

همچنین بسیاری از ایرلاین ها به دلیل حملات تروریستی لندن، استرداد وجه بلیط به مشتریان را در دستور کار خود قرار دادند که این موضوع بدون شک، بر روی صنعت گردشگری و هوایی تاثیر نامطلوبی می گذارد.

بر پایه این گزارش، سال گذشته میلادی به دلیل حملات تروریستی پاریس، تقاضای آسیایی‌ها برای سفر به اروپا کاهش یافت که البته در سال جاری میلادی، ترافیک هوایی بهبود پیدا کرد؛ اما حملات لندن این روند را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.  

البته این نوع از اقدامات می تواند موجب بی میلی ایرلاین های آسیایی برای داشتن پرواز به اروپا و ایالات متحده به دلیل خطرات سیاسی شود.

هوایی حملات تروریستی اروپا گذشته پاریس میلادی ایرلاین ترافیک ایالات موسسه گزارش الملل دنبال متحده تواند