برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بصیرت مهم‎ترین عنصر قیام ۱۵ خرداد بود.

مازندمجلس:آیت الله سیداحمد خاتمی در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱5 خرداد برای دفاع از ولایت و توهین به مرجعیت آغاز شد، این هردو نهضت، زیربنای دفاع از ولایت فقیه را دارد، معنای این سخن این است که جان این انقلاب ولایت فقیه است، آن عنصری که ۳۸ سال به فضل خداوند این انقلاب را پر صلابت نگه داشته، ولایت فقیه است.

وی با بیان این که مردم ورامین با صلابت دیروز فریاد «ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای» سر می دهند، افزود: امروز ولایت فقیه در این کشور یک تئوری و نظریه نیست که کسی بگوید قبول داریم و دیگری بگوید قبول نداریم. یک اصل قانونی است و در بازنگری های قانون اساسی ۴ اصل قابل تغییر نیست، اول اسلامیت نظام، دوم ولایت فقیه، سوم جمهوریت نظام و چهارم مذهب رسمی کشور، این ۴ اصل تغییر ناپذیر هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: پس این خواب ها و خیال هایی که برخی در جلسات خصوصی خود دیده اند که باید برای بعد از آقا فکری کنیم و اندک اندک اصل ولایت فقیه را زیر سوال ببرند، تا ابد آرزوی خود را به گور خواهند برد، مشروعیت همه مسئولین به تنفیذ ولایت فقیه است، شما رییس جمهور را انتخاب کردید، اما تا روز تنفیذ، رییس جمهور منتخب است و در روز تنفیذ مقام معظم رهبری بر اساس انتخاب مردم، رییس جمهور را به رییس جمهور را نصب می کند.

وی گفت: در قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دیگر موارد مشروعیت تمام امور با تنفیذ ولایت است، تار و پود این نظام ولایی است، کسی نمی تواند داخل نظام باشد و ولایت فقیه را نبیند.

خاتمی افزود: آن چه مهم است، ولایتمداری است، وگرنه در طول تاریخ « ولایت شعاران» فراوان بوده و هستند، شعار ولایت داده و کار خود را می کنند. این ریشه تاریخی هم دارد، کسانی "ولایت شعار" هستند، از امام صادق(ع) دم می زنند، دروغ می گویند، خدا لعنتشان کند. آنها هر حرفی امام صادق(ع) می زد به نفع خود تفسیر می کنند، این ها ولایت شعار هستند. آن چه می خواهیم از مسئولان محترم، از روسای سه قوه، از شورای محترم نگهبان، از همه، ولایتمداری است و عمل به آن چه مقام معظم رهبری می گوید. کشور با ولایتمداری بر بال ملائک خدا نشسته است.

امام جمعه موقت تهران وحدت پس از انتخابات را یک ضرورت برای کشور دانست و افزود: منتخب در این انتخابات برگزیده شد، تخلفاتی هم صورت گرفت که دستگاه قضایی قاطعانه پیگیری خواهد کرد. انتخابات تمام شد و آن چه مهم است این است که پس از انتخابات رقابت ها تبدیل به رفاقت شده و همه برای پیشرفت کشور کار می کنند. عنصر وحدت چیست، طلبه ای می گفت: برخی می خواهند رفع حصر کنند، خوب به فتنه گران بگویید اظهار پشیمانی کنند، چرا به این طرف فشار می آورند.

وی افزود: محور وحدت، ولایت است، هرکس دم از ولایت می زند در پی وحدت است، کسانی که با ولایت زاویه دارند تفرقه افکن هستند. می گویند رادیو «بی. بی. سی» در پی دو قطبی کردن جامعه است، خوب چه چیزی دو قطبی کردن را شکل می دهد، مخالفت با ولایت جامعه را دو قطبی می کند. این تفرقه افکنی است و محوریت ولایت در برابر دو قطبی کردن جامعه می ایستد. افرادی که در برابر ولایت موضع می گیرند تفرقه افکن هستند، ولایت جان و روح این انقلاب است و نباید مغلطه کرد.

وی گفت: نکته بعدی خط ولایت است. ما رهبری باهوش و شجاع، آگاه و آینده نگر داریم که با هوشیاری راه را نشان می دهند. رهبری عزیز دیروز در حرم امام(ره) مساله اسلام محوری و به خصوص، اسلام ناب محمدی را مطرح کردند. شعار انقلاب، اسلام است و اسلام ما را در دنیا مطرح کرده است. ما نه پولدارترین و نه مسلح ترین کشور جهان هستیم ولی اسلام و دین ما، ما را پرآوازه کرده است، این عنصر عزت ما است، باید از این عنصر دفاع کرد و اجازه ندهیم کمترین صدمه به این عنصر بخورد.

امام جمعه موقت تهران گفت: درباره سند ۲۰۳۰، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله مکارم و آیت الله نوری همدانی موضع گرفتند و گفتند این سند می خواهد کشور را سکولار کند، دزدانی که ۳۸ سال پیش از در بیرون کردید می خواهند از طریق این سند استعماری وارد شوند و مردم اجازه نخواهند داد.

وی گفت: این سند عهدنامه ۱۵ ساله است، می گویند ما گفتیم جاهایی که با فرهنگ و دین ما مطابقت ندارد اجرا نمی کنیم، این سند با دین ما در تعارض است. مسئولان محترم ما فدایی دین و اسلام هستیم، سند تحول آموزش و پرورش را ۵، ۶ سال پیش آقا اجرا کردند، هنوز آقایان در نظام نامه های این سند مانده اند. چه شده که در سال ۹۴ وزیر محترم برود سند را امضا کند و در سال ۹۵ اجرا شده است، به چشم دیده ام، نسخه ۳۶۰ صفحه ای را امضا کردند.

خاتمی گفت: نکته بعد این است که رهبری فرموده اند در برابر دشمن ضعف نشان ندهید، انفعال نشان ندهید، در افتادن با نظام سلطه هزینه دارد اما آینده آن شیرین است، ان چه ملت ها به دست آوردن با مقاومت است، سازش راهکار نیست، اگر از سگ فرار کنید به دنبال شما می دود، این یک تز سیاسی است، این چه حرف هایی است که برخی در مناظرات گفتند و خون به دل مومنین کردند.

وی افزود: امروز هرگونه نغمه سازش و رابطه با امریکا، همراهی با دشمنان اسلام است، نسخه مقاومت، نسخه شفابخش است و البته هزینه دارد، سازش هم هزینه دارد، امریکا، عربستان را به عنوان گاو شیرده دوشید، اینطور نیست که سازش هزینه نداشته باشد، هزینه ذلت و روسیاهی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به نکته سوم فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: در پی رضایت بیگانگان نباشید، بیگانگان آن قدر پیش می آیند تا روحیه انقلاب اسلامی را از بین ببرند، در برجام همه بندها را اجرا کردیم اما آن ها اندر خم یک کوچه هستند، هنوز بانک های ما مشکل دارند، گفتند همه تحریم ها لغو شده و ایران گل و بلبل می شود، خیر، چیزی از مردم پنهان نیست.

خاتمی به نکته چهارم مورد تاکید رهبری اشاره کرد و گفت: برخی ها عقلانیت و خرد ورزی را در برابر انقلابی گری می دانند، دهه شصت دهه ایستادگی در برابر جریان نفاق بود، یا اسمی از این دهه نمی برند و یا بسیار کمرنگ مطرح می کنند، عزت و عظمتی که امروز داریم از شما 15 خردادی ها و مقاومت شما است. به حزب اللهی ها تندرو و افراطی می گویند، همین هایی که شما تندرو و افراطی می نامید در مواقع حساس به داد کشور می رسند، سرمایه سوزی نکنید، البته حق شهروندی برای همه محترم است.

وی پنجمین نکته رهبری را تاکید بر وحدت دانست و گفت: انتخابات تمام شد و همه باید اکنون دست در دست هم به فکر پیشرفت کشور باشیم.

27212

ولایت رهبری اسلام افزود خاتمی برابر انقلاب هزینه محترم انتخابات تنفیذ گویند جمهور تهران خواهند گفتند داریم جامعه مقاومت تفرقه ولایتمداری امروز آینده دارند اجازه بیگانگان تاکید تندرو افراطی اشاره البته پیشرفت ندهید امریکا هستیم شورای صلابت دیروز توییم خامنه خرداد پشیمانی آرزوی بگویید اظهار بگوید تغییر اسلامی کسانی مسئولان منتخب کردید چهارم ببرند مشروعیت دانست