برگزیده ها
واکنش روسیه به قطع روابط قطر با کشورهای عربی

مازندمجلس: در سایه قطع روابط برخی کشورهای عربی با قطر، وزیر خارجه و رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس فدرال روسیه اعلام کردند مسکو به روابط با دوحه ادامه می‌دهد.

مازندمجلس: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قطع روابط برخی کشورها با قطر را مسئله ای مربوط به خود این کشورها دانست.

وی در عین حال گفت: ما از همه طرف ها در منطقه می خواهیم که اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو با یکدیگر حل و فصل کنند.

ویکتور اوزیرف رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس فدرال روسیه  نیز در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک این کشور گفت که هیچ تغییراتی در روابط بین روسیه و قطر روی نخواهد داد.

وی افزود: "طبیعتا ما به دقت همه اطلاعات مورد ادعای مصر و قطر و کشورهای ملحق شده به آنها مبنی بر اینکه قطر از تروریسم بین المللی حمایت می کند، بررسی خواهیم کرد".

اوزیرف افزود: "اما مسکو در رویکرد سیاست هایش در قبال روابط دیپلماتیک با قطر از استقلال برخوردار است".

کشورهای بحرین، عربستان، مصر و امارات و چند کشور عربی دیگر امروز دوشنبه در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کردند و در پی آن پروازهای شرکت های هواپیمایی مصر، امارات و عربستان با قطر به حالت تعلیق درآمد.

تنش و درگیری بی سابقه ای این روزها بین امارات، مصر، بحرین و عربستان با قطر به راه افتاده است که با حمله متقابل رسانه های دوطرف همراه است.

این تنش در سایه مطالب منتشر شده در سایت رسمی خبرگزاری دولتی قطر به نقل از امیر این کشور روی داد.

دولت قطر اعلام کرده است که این سایت هدف حمله سایبری قرار گرفته و مطالب منتشر شده متعلق به امیر قطر نیست اما عربستان و امارات این توضیح قطر را رد کرده اند.

در پی بالا گرفتن این تنش ها که درست چند روز بعد از اجلاس سران تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی با ترامپ به میزبانی عربستان در شهر ریاض آغاز شد، دولت کویت درصدد میانجیگری برآمد که با توجه به اعلام قطع روابط به نظر می رسد که این میانجیگری بی نتیجه بوده است.

روابط عربستان امارات کشورهای روسیه اعلام منتشر میانجیگری مطالب افزود خواهیم کشورها اوزیرف خبرگزاری دیپلماتیک بحرین