برگزیده ها
محمد قمی: افراد به واسطه پول و قدرت از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتند

مازندمجلس: سیاست > مجلس - محمد قمی با توصیف فضای جامعه در زمان فوت امام (ره) گفت: امروز افراد به واسطه پول و قدرت از آرمان‎های امام و انقلاب فاصله گرفتتد.

مازندمجلس:محمد قمی نماینده مجلس دهم که در دهه 60 نیز نماینده مجلس بود و اتفاقات آن زمان را لمس کرده است، در گفت و گو با خبرآنلاین از فضای حاکم بر جامعه در زمان فوت امام (ره) گفت. به گفته او، امام یک اسوه، الگو و یک رهبر نمونه و یک دلسوز برای مردم بود و در تمام دوران حیاتش در کنار مردم بود و خود را خدمت گذار مردم می دانست.

او ادامه داد: امام به دلیل خصلتی که داشت محبوبیت فراوانی در میان همه مردم کسب کرده بود. به گونه ای که آحاد ملت عاشقانه او را دوست داشتند و وقتی از رادیو و تلویزیون و رسانه ها اعلام شد "وضعیت جسمانی رهبر انقلاب نامساعد است، مردم برای سلامتی امام دعا کنند"، همه به مساجد رفتند و دست دعا بلند کردند.

قمی گفت: روزهای پر اضطرابی ایجاد شد و نهایتا مصلحت خداوند بر این قرار گرفت تا حضرت امام در میان ما نباشد و جان به جان آفرین تسلیم کردند. وقتی این خبر تلخ از زبان گوینده تلویزیون بیان شد یک غم بزرگی بر دل مردم نشست و فریاد شیون از هر خانه ای بلند شد.

این نماینده مجلس گفت: عشق و علاقه مردم موجب شد، مسوولین تابوتی شیشه ای برای امام در نظر بگیرند تا مردم بتوانند او را ببینند و با رهبرشان وداع کنند. و در نهایت به دلیل علاقه ای که حضرت امام به شهدا داشتند پیکر پاک ایشان در کنار شهدا و در قسمتی از بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

قمی در وصف فضای سیاسی کشور در آن زمان گفت: همزمان با تحمل غم جانسوز امام (ره) لازم بود تا جایگزینی برای رهبری تعیین شود. در آن زمان مقام معظم رهبری رییس جمهور بود و سرنوشت تعیین جایگزین نامعلوم بود.
او اشاره خود را به صورت مستقیم متوجه مجلس شورای اسلامی کرد و گفت: در آن زمان نمایندگان نیز مانند مردم به شدت از فوت امام ناراحت و متاثر بودند. اما یک نگرانی بیشتری هم در میان آنها به چشم می خورد. نگرانی از بابت سرنوشت کشور و انقلاب به این معنا که همه می گفتند بعد از امام سرنوشت کشور به چه سمتی پبش خواهد رفت.

قمی یادآور شد: در همان مقطع بدون تعلل مجلس خبرگان بر اساس قانون شخص آیت‎الله خامنه‎ای را به عنوان جایگزین امام انتخاب کردند. با انتخاب ایشان بار دیگر امید به مردم بازگشت و دلگرم شدند که فردی هست تا انقلاب را هدایت کند.
او گفت: مردم با توجه به تهدیداتی که علیه کشور وجود داشت و با توجه به شخصیت آیت الله خامنه ای از رهبری ایشان حمایت کردند و در مجلس نیز اغلب قریب به اتفاق نمایندگان از رهبر شدن مقام معظم رهبری حمایت کردند.

نماینده مردم پاکدشت درباره اینکه آرمان های مد نظر امام (ره) چقدر در زمان حاضر محقق شده است، گفت: اول انقلاب، مردم با جدیت تمام از رهبر و انقلاب حمایت می کردند و و از جان و مال خویش مایه می گذاشتند. طبیعی است هر چه از آن سال ها فاصله می گیریم کج روی هایی ممکن است ایجاد شود.  در طول سی و چند سالی که از انقلاب می گذارد ما دیدیم خیلی ها نتوانستند خود را با انقلاب همراه کنند و تغییر روش دادند.

محمد قمی در پاسخ به اینکه مدعیان امروز انقلابی گری چقدر بر اساس تعریف امام (ره) حرکت می کنند؟، گفت: همیشه در زمان پیغمبر هم افرادی بودند که ادعای زیادی در مورد همراهی با ایشان را داشتند اما از آن راه برگشتند. در انقلاب هم ما افراد زیادی داشتیم که اعدام شدند و افرادی را هم داشتیم که شهید شدند.
او با تاکید بر اینکه برخی افراد از آرمان های انقلاب به واسطه پول و قدرت فاصله گرفتند، گفت: انقلابی گری که امام مد نظر داشت این بود که باید پلکان ترقی مردم باشیم نه اینکه مردم پلکان ترقی ما شوند. اما متاسفانه برخی در طول ۳۵ سال گذشته از آن آرمان ها فاصله گرفتند .

27216

انقلاب رهبری فاصله نماینده اینکه افراد آرمان حمایت داشتند گرفتند سرنوشت انقلابی داشتیم پلکان زیادی افرادی تعیین تلویزیون واسطه ایجاد علاقه نمایندگان جایگزین نگرانی