برگزیده ها
مازندمجلس: شنبه شب طی حمله‌ای تروریستی سه مهاجم خودرویی را به سمت عابران پیاده در «لاندن بریج» حرکت دادند و سپس با چاقو مردم را در بورو مارکت لندن زخمی کردند. در این حمله 7 تن کشته و ۴۸ تن زخمی شدند. پس از این حملات پلیس مبارزه با تروریسم لندن به شرق این شهر یورش برده و ۱۲ تن از جمله چهار زن را در ارتباط با این حملات دستگیر کرد. پلیس متروپلیتن لندن نیز همزمان با این دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جست‌وجو برای یافتن افرادی بیشتر در ارتباط با این حملات تروریستی ادامه دارد.»

به گزارش دنیای اقتصاد، این سومین حمله تروریستی است که طی ماه‌های گذشته در انگیس رخ داده است. داعش از طریق شاخه تبلیغاتی خود یعنی خبرگزاری «اعماق» مسوولیت حملات تروریستی شنبه در لندن را برعهده گرفت.

 شاهدان می‌گویند در حدود ساعت 30/ 22 دقیقه (به وقت محلی) یک خودروی ون با سرعت به سمت حاشیه پل معروف «لاندن بریج» رفته و عابران را زیر گرفت. پلیس لندن در واکنش به این حادثه به شهروندان هشدار داد در صورت مواجه شدن با تهدید «فرار کنید، مخفی شوید، گزارش دهید.» اداره حمل‌ونقل لندن اعلام کرد به‌دنبال وقوع این حادثه حوالی پل به درخواست پلیس بسته شد. بی‌بی‌سی اعلام کرد پل لاندن بریج به‌دلیل یک «حادثه پلیسی بزرگ» بسته شده است. بی‌بی‌سی اعلام کرد دو حادثه تروریستی با فاصله زمانی اندک یکی در «لاندن بریج» و دیگری در «بارو مارکت» روی داده است. شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از شاهدان ماجرا اعلام کرد افراد مهاجم وارد رستورانی در لاندن‌ بریج شدند و با چاقو به دو نفر حمله کردند. یک شاهد عینی دیگر نیز گفت در محله بارو مارکت مردی با قمه بزرگ وارد یک رستوران شده و چند نفر را مجروح کرده است.

روزنامه دیلی میرور در حساب توئیتری خود به نقل از یک شاهد نزدیک به حادثه نوشت «سه نفر از ون بیرون پریدند و با چاقو به مردم حمله کردند.»

نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه در پی جلسه کمیته «واکنش بحران» دولت گفت: پلیس انگلیس از ماه مارس پنج حمله را ناکام گذاشته است. به گزارش رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس که پس از حمله مرگبار شنبه شب در لندن دستور تشکیل کمیته اضطراری بحران را صادر کرده بود، تاکید کرد: باید تلاش‌هایی برای کنترل شبکه‌های مجازی تندروها صورت بگیرد. او گفت: «کنترل شدیدتری باید روی فضای سایبری وجود داشته باشد تا افراط‌گرایان نتوانند از آنها استفاده کنند.» او همچنین تاکید کرد: «ماهیت تهدیدها پیچیده‌تر شده است و ما باید استراتژی خودمان را برای مبارزه با تروریسم تقویت کنیم.» ترزا می ‌همچنین گفت: کمپین‌های انتخاباتی [از دیروز دوشنبه] از سر گرفته شده و انتخابات پارلمانی زودهنگام طبق برنامه پنج‌شنبه (۱۸ خرداد) برگزار می‌شود. «امبر راد»،‌ وزیر کشور انگلیس، نیز در مصاحبه با «آی‌ تی‌وی» گفت، مهاجمان لندن احتمالا «تروریست‌های اسلامی افراطی» بوده‌اند. او افزود: «همان‌طور که نخست‌وزیر تاکید کرد، اطمینان داریم که آنها تروریست‌های اسلامی افراطی هستند و ما باید پی ببریم که این سطح از افراط‌گرایی از کجا ناشی شده است.»

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس اعلام کرد: «لندن باید مذاکرات دشواری را با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس درباره حمایت مالی از افراط‌گرایی داشته باشد.» به گزارش شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، جرمی کوربین پس از از سرگیری کمپین انتخاباتی‌اش در شمال انگلیس اعلام کرد: رای‌گیری در انگلیس برگزار خواهد شد تا این مساله به همگان نشان دهد که دموکراسی در این کشور با حمله «لاندن بریج» که منجر به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن دست کم ۴۸ نفر دیگر شد، متوقف نخواهد شد. وی ادامه داد: «ما باید در برابر اسلام هراسی مقاومت کنیم. ما در روز هشتم ماه ژوئن در انتخابات حضور داشته و نشان خواهیم داد که دموکراسی ما بسیار قدرتمند است.»

در حالی که پس از این حمله تروریستی بیم تاخیر در برگزاری انتخابات می‌رفت، روز دوشنبه صادق‌خان، شهردار لندن ضمن تاکید بر امنیت این شهر خاطرنشان کرد که انتخابات طبق برنامه روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود. اگرچه به‌دنبال این حمله کمپین‌های انتخاباتی به حالت تعلیق درآمدند اما با این حال، شهردار لندن تاکید کرد که انتخابات طبق برنامه برگزار خواهد شد.
انگلیس اعلام تروریستی حادثه تاکید انتخابات لاندن برگزار حملات گزارش برنامه نخست‌وزیر مارکت مهاجم پنج‌شنبه عابران تروریست‌های دوشنبه اسلامی شهردار دموکراسی افراط‌گرایی افراطی انتخاباتی کمپین‌های بی‌بی‌سی به‌دنبال ارتباط واکنش سعودی تروریسم کنترل مبارزه بحران کمیته ادامه