برگزیده ها

مازندمجلس: هم روحانی و هم رئال مادرید از دولت و قهرمانی خود دفاع کردند. روحانی رییس دولت یازدهم بود و رئال مادرید در سال گذشته یازدهمین قهرمانی‌اش را جشن گرفته بود.

مازندمجلس: سه روز از قهرمانی رئال مادرید در اروپا می‌گذرد.17 روز از فتح دوباره پاستور توسط روحانی نیز می‌گذرد. پیروزی روحانی و قهرمانی رئالمادرید عجیب شبیه به هم هستند و کلید واژه‌های مشترکی دارند. این دو پیروزی شایدبی ربط‌ترین باربط‌های جهان باشد.

بیاید این کلید واژه‌ها و اشتراکات این دو فتحبزرگ را باهم مرور کنیم.

اول: عدد 12،  اولین وجه اشتراک این دو با یکدیگر است.روحانی بعد از پیروزی در اردیبهشت 96 دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی را تشکیل خواهدداد. رئال مادرید هم بعد از پیروزی در برابر یوونتوس دوازدهمین قهرمانی خود را دراروپا را جشن گرفت. به نظر می‌رسد عدد 12 برای روحانی و رئال مادرید عدد مقدسیباشد.

دوم: هم روحانی و هم رئال مادرید از دولت وقهرمانی خود دفاع کردند. روحانی رییس دولت یازدهم بود و رئال مادرید در سال گذشتهیازدهمین قهرمانی‌اش را جشن گرفته بود. هم روحانی هم رئال مادرید می‌خواستندموفقیت خود را تَکرار ( به قول سید حسن خمینی، تکرار بر وزن تفعال است و اینگونهنیست که بر اساس لهجه یزدی، با فتحه خوانده شود.» کنند.

سوم: قبل از مشخص شدن نتیجه نهایی بازی و رفتار رقیب این دو باعث شده بود، بسیاری شانسرا به آنها بدهند و بگویند روحانی و رئال شانسی برای پیروزی ندارند. حضور گسترده طرفدارانسید ابراهیم رییسی در مصلی تهران، میدان امام اصفهان و مشهد باعث شده بود همه بگویندسونامی رییسی روحانی را با خود خواهد برد. بازی هماهنگ و فوق‌العاده یوونتوس در نیمهاول که با یک گل استثنایی نیز همراه بود باعث شد همه بگویند بوفون کاپیتان «بانوی پیر»اروپا جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

نتیجه نهایی اما چیز دیگریبود. روحانی با 24 میلیون رای فاتح کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد. رئال مادرید همبا 4 گل بر قله اروپا ایستاد.

چهارم: بسیاری بر این باوربودند که به خاطر دفاع منسجم یوونتوس و همچنین کنار کشیدن قالیباف به نفع رییسی،بازی فینال اروپا به وقت اضافه و انتخات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده خواهد شد.پیش بینی که نه در اروپا محقق شد نه در انتخابات ریاست جمهوری. روحانی و رئالمادرید توانستند در همان دور اول و وقت قانونی بازی فاتح رقابت سخت شوند.

پنجم: رنگ بنفش باعث شد تا بیشتر به این نتیجه برسیم که این دو پیروزی چقدر شبیه هم بودهاست. رنگ انتخاباتی روحانی بنفش بود. رئال مادرید هم در شب قهرمانی در اروپا برخلافهمیشه که سفید بر تن می‌‎کرد، بنفش پوشیده بود. رنگی که می‌شود زین پس آنرا رنگ فاتحان نامید.

شاید همین 5 دلیل برای شباهت این دو پیروزی کافیباشد. رقبای آنها یعنی یوونتوس و ابراهیم رییسی نتوانستند از پس بنفش پوشان برآیندو قهرمانی را ( به قول امیر تتلو)جشن بگیرند.
روحانی مادرید قهرمانی پیروزی اروپا رییسی یوونتوس جمهوری نتیجه ریاست می‌گذرد ابراهیم انتخابات بگویند بسیاری شباهت رئالمادرید نهایی دوازدهمین