برگزیده ها
مازندمجلس: نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت: بحران ایجاد شده در روابط برخی کشورها با قطر موضوع مهمی است و باید قبل از بزرگتر شدن حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، وی دوشنبه شب پس از نشست کابینه دولت ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در منطقه خاورمیانه نباید بیش از این تنش به وجود آید.
وی بیان کرد: ترکیه برای حل این مشکل به مسئولیت خود عمل خواهد کرد و مهم این است که مسیرهای دیپلماسی باز باشد و ترکیه در این راستا با قطر نیز در ارتباط خواهد بود.

وی با بیان این که ترکیه برای حل بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی وارد عمل شده است، اظهار کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی که از امروز فعالیت رسمی وی آغاز شده است، طی تماس تلفنی با بسیاری از روسای دولت ها از جمله کشورهای اسلامی و غربی برای حل این مشکل به صورت فعال وارد شده است.

به گزارش ایرنا، امروز کشورهای عربستان، مصر، امارات، بحرین، لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماسی خود را با قطر قطع کردند.

همچنین عربستان با بستن همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر، عبور از خاک، آسمان و آب های منطقه ای خود را برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام کرد.

بحرین نیز در کنار امارات و عربستان، ضمن بستن مرزهای هوایی و دریایی خود با قطر، دیپلمات های قطری را از کشورش اخراج کرده و از آنها خواست ظرف 48 ساعت خاک بحرین را ترک کنند.
ترکیه عربستان بحرین کشورهای بحران امارات مرزهای دریایی هوایی روابط امروز منطقه ایرنا دیپلماسی کشورها اسلامی گزارش