برگزیده ها
گزارش انتخاباتی وزیر کشور به مجلس: حضور حداکثری مردم به نفع نظام شد

مازندمجلس: سیاست > مجلس - عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در مجلس به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پرداخت.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين،‌ وزير كشور سخنانش را با درود بي پايان به روح رهبرفقيد اسلام كه اين ايام متعلق به اين بزرگمرد است، آغاز کرد و آرزوي طول عمر با عزت برايرهبر انقلاب نمود. او سپس به اين شرح به ارائه گزارشش پرداخت:

*گام اول تببين اصول حاكم در اجراي انتخابات

وزارت كشور به عنوان متولي برگزاري انتخابات بهتاسي از راهنمايي هاي رهبري و در چارچوب قانون برگزاري انتخابات سالم در فضاي امن،‌ رعايتكامل بي طرفي و صيانت از آراي مردم به عنوان حق الناس،‌ فراهم نمودن بستر لازمبراي مشاركت حداكثري مردم،‌ هماهنگي كامل با شوراي نگهبان و هيئت نظارت مجلس،توانست با تلاش صادقه همكاران عزيزم در ستاد انتخابات و استانداري ها و فرمانداريها و ...  و همچنين همدلي آحاد مردم وهمدلي رسانه و مشاركت سازنده احزاب و وحدت مثال زدني اقوام،‌ برنامه هاي خود را بهانجام رساند.

اين انتخابات در شرايطي برگزار شد كه كشور به لحاظامنيت ملي و مسائل داخلي در وضعيتي قرار داشت كه حضور مردم در صحنه انتخابات بيشاز هر دوره ضروري بود. در اين ميان مهم ترين پيام،‌ حضور بيش از 41 ميليوننفر پاي صندوق هاي راي و اشتياق آنها براي تعيين سرنوشت ميهن خود بود. اين مشاركتحداكثري توانست معادلات بين المللي را به نفع نظام تغيير دهد.

ايجاد هماهنگي در سطوح مختلف اجرا و نظارت زيرنظر هيئت اجرايي مركزي و تشكيل هزار و 60 هيئت اجرايي براي انتخابات رياست جمهوري در شهرستان هاو بخش ها،‌ متشكل از 13 عضو و هزار و 400 هيئت اجرايي انتخابات شوراي شهر و روستابا 11 عضو كه تركيبي از نمايندگان دستگاه قضا و اجرايي هستند،‌ با هيئت هاي نظارتشوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي در 31 استان و 429 شهرستان و هزار و 57 بخش و بهكارگيري 170 هزار عوامل انتظامي براي تامين امنيت مستقيم انتخابات در شعب اخذ رايو استقرار بيش از هفتاد و يك هزار بازرس، تنها گوشه اي از اقدامات انجام شده است.

يكي ديگر از ويژگي هاي اين دوره از انتخابات برگزاري سه انتخابات متفاوت به شکل همزمان بود كه بهلحاظ شيوه اجرا،‌ متفاوت بودند،. تامين امنيت در شرايطي كه تعدادي از كشورهايمنطقه با ناامني روبرو هستند و دشمنان ايران از هيچ اقدامي براي بر هم زدن امنيتفروگذار نبودند،‌ وجه مهم ديگري است كه اشراف اطلاعاتي نيروهاي ارزشمند نظامي وانتظامي و امنيتتي كشورمان مانع از تحقق اهداف پليد آنها گشت.

گام دوم؛ ايجاد ساختار مناسب براي برگزايانتخابات

در راستاي تحقق اصول اعلامي از مرداد ماه 1395، سازمانو تشكيلات منظمي متشكل معيارهايي از امن،‌ سالم و قانومند برگزار شدن انتخابات و مشاركت مردم در قالبستاد انتخابات كشور و كميته هاي زير مجموعه آن ايجاد شد.

براي امنيت انتخابات ستاد امنيت با حضورنمايندگان كليه دستگاه هاي امنيتي، براي تضمين سلامت انتخابات، هيئت هاي بازرسيانتخابات، كميته پشيتيباني و مالي و ثبت احوال و كميته فناورري اطلاعات، و برايمشاركت حداكثري كميته پايش و كميته اطلاع رساني در قالب ستاد انتخابات كشورسازماندهي و به صورت هماهنگ انجام وظيفه كردند.


اين خبر کامل مي شود...

27217

 

انتخابات كميته اجرايي امنيت مشاركت شوراي ايجاد برگزاري شهرستان متشكل تامين متفاوت دستگاه توانست هماهنگي حداكثري عنوان نگهبان نظارت شرايطي گزارش برگزار