برگزیده ها
چوب بستنی و تیهو بیشترین اکران هفته اول رمضان/ آغاز پویش اکران افطار در سراسر کشور

مازندمجلس: در هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان و در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و حساسیت‌هایش، اکران کننده‌های جشنواره عمار، آثار این جشنواره را در نقاط مختلف به نمایش گذاشتند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز، در هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان همچون دیگر ایام و در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و حساسیت‌هایش، اکران کننده‌های جشنواره عمار در کنار فعالیت‌های دیگرشان به اکران آثار جشنواره مردمی فیلم عمار در نقاط مختلف کشور پرداختند.

جشنواره مردمی عمار در روز‌های ماه مبارک رمضان در قالب عملیات‌های موضوع و مناسبت محور به معرفی آثار جدیدی روی آورده که به همین منظور ذیل دو عملیات اکران آثار ماه مبارک رمضان که نوعی از عملیات‌های مناسبتی است و اکران چند اثر مشخص اقتصاد مقاومتی در قالب عملیات موضوع محور آثار جشنواره مردمی عمار توسط اکران کننده‌ها به نمایش درآمد.
هفت استان یعنی استان‌های خوزستان، همدان، تهران، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گیلان در ضیافت‌های ماه مبارک خود را با اکران فیلم همراه کردند که در این میان باغملک و تهران بیشترین سهم را در این اکران‌ها داشتند.

از جهت آماری، با 52 اکران ـ اثر در هفته اول ماه مبارک رو به رو بودیم که 28 اکران ـ اثر ذیل دو عملیات تعریف شده صورت گرفته بود و 24 اکران ـ اثر به نمایش آثار متفرقه به تناسب مخاطب و مکان اکران پرداخته بودند.

«تیهو» اثر جدید جشنواره عمار که در جشنواره هفتم از آن رونمایی شد و به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تردید‌هایی که در این زمینه وجود دارد پرداخته است با 4 اکران بیشترین اکران را در هفته گذشته در بین آثار بسته ویژه ماه مبارک داشته و دو اثر «تکلیف» و «با جماعت» نیز با 3 اکران از جمله آثار عملیات ویژه ماه مبارک رمضان بود که مورد اقبال اکران کننده‌ها واقع شد.

در همین رابطه 2 نقد مردمی توسط اکران کننده‌های جشنواره عمار برای اثر «تیهو» نوشته شد.

از آثار بسته اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان به آثاری همچون «چوب بستنی» اشاره کرد که به موضوع عجیب، ساده و مسئله ساز تولید چوب بستنی اشاره دارد که هر ساله میزان بسیار زیادی ارز از کشور به خاطر واردات آن خارج می‌شد ولی جوانی ایرانی طی مدتی کوتاه با بومی سازی فناوری تولید آن توانست صاحب یکی از معدود کارخانه‌های تولید چوب بستنی در ایران شود و میزان قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری کند.

این اثر در هفته اول اکران‌های مردمی‌اش توانست 6 اکران در نقاط مختلف کشور مثل چناران و نهاوند و خوسف داشته باشد.
«قابلمه» کوچک و دوست داشتنی حسین دارابی هم که جمله قصار آثار اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار است تنها در یک هفته 9 بار اکران شد.

کابوس دیگر اثر عملیات اقتصاد مقاومتی، در قالب پویانمایی تولید شده و مخاطبان اصلی‌اش کودکان اند. این اثر نیز 3 اکران در هفته پیش داشته است.

از دستاورد‌های دیگر هفته گذشته نقد‌های کوتاه تلگرامی بود که توسط اکران کننده‌ها برای مستند چوب بستنی نوشته شد تا چشنده شیرینیِ چوب بستنی محمد طالبی به دیگر علاقمندان آثار مستند باشد.

سایر آثاری که در بازه زمانی 6 تا 12 خرداد اکران شدند عبارتند از:
مزاحم، سلام(داستانی)، ارغوان، شیطان بزرگ، جیب کت، آلبالو خشکه، سلام(کلیپ)، عنبر سیلین، گروه سرود، سپر، ترمینال غرب، اتلاف وقت، راز روشن، نبرد خلیج فارس1، درختان حماسی
که در این میان اثر «مزاحم» از بیشترین کمیت اکران برخوردار بود که نشان از جذابیت آثار طنز برای مخاطبین دارد که حتی با وجود عدم حضور در بسته‌های ویژه اکران توسط چند اکران کننده پخش شده است.

بنابر این گزارش همچنین پویش اکران‌های همراه با سفره افطار چند روزی است آغاز شده است و تمامی اکران کننده‌ها و فعالان فضای مجازی می توانند تا از اکران‌های خود در کنار سفر افطار‌شان عکس گرفته و با هشتگ #اکران_افطار و #اکران_رمضان در اینستاگرام منتشر کنند.
اکران جشنواره مبارک رمضان بستنی عملیات مردمی اقتصاد موضوع تولید مقاومتی کننده‌ها بیشترین اکران‌های افطار اشاره آثاری نوشته مزاحم میزان توانست گذشته کوتاه مستند پرداخته گزارش همچون کننده‌های مختلف نمایش تهران گرفته همراه خراسان عملیات‌های