برگزیده ها
اهداف و چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تشریح شد
مازندمجلس: اهداف و چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تشریح شد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نمایشگاه‌های بین‌المللی؛ برگزاری، مشارکت و حضور مؤثر» به قلم رویا صدیقی منتشر شده است. «تاریخچه نمایشگاه»، «تعریف نمایشگاه»، «انواع نمایشگاه»، «سازمان‌های بین‌المللی نمایشگاه‌ها»، «نمایشگاه‌های بین‌المللی: اهمیت، اهداف، ویژگی‌ها»، «ارتباط صنعت نمایشگاهی با سایر صنایع»، «نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در توسعه صادرات»، «نمایشگاه‌های بین‌المللی: مشارکت و حضور مؤثر» و «برندسازی در نمایشگاه‌ها» عناوین فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند.
 
این اثر به اهمیت و ویژگی نمایشگاه‌ها پرداخته است که از آن میان می‌توان به مهم‌ترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری، مرکز تبادل اطلاعات، دانش فنی و بررسی‌های تجاری و عوامل مؤثر در انتقال تکنولوژی، ارتقاء سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی، ابزار نمایش مهمی برای بخش‌های خاص بازار، عاملی مؤثر در کاهش هزینه‌های تجاری و ایجادکننده رقابت سالم داخی و بین‌المللی، اشاره کرد.
 
مخاطبان با مطالعه این کتاب با اثرات فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه‌ها، عوامل مؤثر بر موفقیت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، عوامل مؤثر بر عدم موفقیت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، متغیرهای تأثیرگذار در نمایشگاه و عوامل مؤثر بر برندسازی در نمایشگاه‌ها آشنا می‌شوند.
 
در بخش‌هایی از این اثر می‌خوانیم: «نمایشگاه آیینه تمام‌نمای ویژگی‌های فرهنگی ملت‌ها است. گذشته از گسترش روابط بازرگانی متقابل در نمایشگاه‌ها، فرهنگ، آداب و سنن ملل قبل از هر چیز مورد قضاوت قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت عاملی که بازدیدکننده غیرمتخصص را به نمایشگاه می‌کشاند، همان احساس کنجکاوی درباره نحوه زندگی ملل است. اهمیت بُعد فرهنگی نمایشگاه‌ها بر سازمان‌دهندگان و شرکت‌کنندگان نیز پنهان نمانده و تلاش در جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم ملی از طریق معماری ساختمان‌ها، طراحی غرفه‌ها، عکس‌ها و اسلایدها در نمایشگاه‌های بین‌الملی شاهدی بر این مدعا است. تشکیل هر نمایشگاه به افزایش دانش و شناخت بازدیدکنندگان کمک می‌کند و بازدیدکنندگان از هر قشر و طبقه، با اطلاعات جدیدی که به دست می‌آورند بر غنای علمی خود و جامعه می‌افزاید.»
 
کتاب «نمایشگاه‌های بین‌المللی؛ برگزاری، مشارکت و حضور مؤثر» اثر رویا صدیقی، با شمارگان 1000 نسخه، در 102 صفحه، به بهای 150 هزار ریال از سوی انتشارات موجک منتشر شده است.
نمایشگاه‌های بین‌المللی نمایشگاه‌ها نمایشگاه عوامل اهمیت فرهنگی مشارکت برگزاری تجاری عاملی افزایش موفقیت بازدیدکنندگان فرهنگ اطلاعات برندسازی صدیقی بین‌المللی؛ منتشر اهداف می‌توان تشکیل ابزار