برگزیده ها
انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه برگزار شود

مازندمجلس: رییس مجلس از کمیسیون شوراها خواست با همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان اقدامات مقتضی برای مکانیزه برگزار شدن انتخابات آتی را فراهم کند.

مازندمجلس: رییس مجلس از کمیسیون شوراها خواست با همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان اقدامات مقتضی برای مکانیزه برگزار شدن انتخابات آتی را فراهم کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش رحمانی‌فضلی درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از مسئولان وزارت کشور و دست‌اندرکاران انتخابات تشکر کرد و خواستار اصلاحاتی در روند اجرای انتخابات شد.

او به صف‌های طولانی در روز انتخابات اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه در قوانین مختلف بر مکانیزه شدن انتخابات تاکیده شده اما تاکنون به طور عملی اقدامی نشده و تنها در برخی از حوزه‌ها اصول قانونی رعایت شد.

رییس مجلس از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خواست با کمک مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده‌ای را برای رفع مسائل مذکور برگزار کند و افزود: لازم است اقدامات مقتضی برای انتخابات بعدی صورت گیرد تا انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه انجام شود.

او اظهار کرد: در روز انتخابات فهمی نسبت به قانون و آیین‌نامه در خصوص ثبت مشخصات سجلی وجود داشت که بسیار وقت گیر بود هر چند وزارت کشور تلاش کرد تفسیر یگانه ای از قانون حاکم شود اما در کل زمانبر بود. بنابراین در این زمینه نیز در صورت نیاز به اصلاح آیین نامه کارهای لازم انجام شود تا تنها با ثبت کدملی نیازی به ثبت مشخصات سجلی نباشد.

لاریجانی گفت: در کل فرصت خوبی است که وزارت کشور ارتباط نزدیکی با کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور داشته باشد تا انتخابات آتی با سرعت بیشتری برگزار شود و آسایش لازم نیز برای مردم فراهم شود در نهایت از وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آرام تشکر می کنیم کما اینکه نقش وزارت کشور در این زمینه کاملا روشن بود.

انتخابات وزارت برگزار مکانیزه شورای لاریجانی کمیسیون کاملا شوراها قانون مشخصات داخلی علی لاریجانی برگزاری زمینه نگهبان اقدامات خواست مقتضی فراهم گزارش اسلامی