برگزیده ها
ورود 12 نانوتکنولوژی با همکاری سنای اقتصادی اتحادیه اروپا به ایران

مازندمجلس: تبریز - ایرنا - عضو ایرانی و تنها نماینده مسلمانان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: 12 نانوتکنولوژی بزرگ با همکاری سنای اقتصادی اتحادیه اروپا وارد کشور می شود تا برای بهینه سازی صنایع مختلف از آن ها استفاده شود.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، ایرج علیپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نانوتکنولوژی ها از جمله شامل نانوتکنولوژی بهینه سازی سیمان، بهبود سازی آلومینیوم و بهینه سازی شیشه، نانوتکنولوژی در بخش دارویی، مواد غذایی دامداری و لوازم بهداشتی و درمانی است.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه ورود این نانوتکنولوژی ها پس از امضای توافق نامه برجام امضا شده است، اظهار کرد: تمامی این نانوتکنولوژی ها با پشتیبانی و سرمایه گذاری سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در کشور اجرا می شود.
تنها نماینده مسلمانان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا یادآوری کرد: هم اکنون استفاده از نانوتکنولوژی بهینه سازی سیمان به مرحله اجرایی رسیده و در سایر صنایع و بخش ها نیز در حال عملیاتی شدن است.
علیپور، با بیان اینکه نانوتکنولوژی ها و دستگاه های آن ها با اعطای وام های 3 تا 5 ساله وارد کشور می شود، ادامه داد: هر کدام از نانوتکنولوژی ها درآمدزا بوده و برای کشور ارزآوری دارد و فرآورده های آن ها نیز از سوی کشورهای اتحادیه اروپا و آلمان خریداری می شود.
وی با بیان اینکه سنای اقتصادی اتحادیه اروپا پس از به ثمر نشستن برجام برای ادامه همکاری با ایران منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بود، ادامه داد: با انتخاب حجت الاسلام روحانی به ریاست جمهوری با مشارکت 70 درصدی مردم، این اتحادیه مصمم به مشارکت در طرح های اقتصادی کشور و سرمایه گذاری در این زمینه است.
عضو ایرانی و تنها نماینده مسلمانان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: سنای اقتصادی اتحادیه اروپا به علت برخورداری ایران از منابع غنی در بخش های مختلف، نیروی انسانی توانمند و محصولات غیرنفتی ارزشمند، این کشور را برای همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی انتخاب کرده و علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.
علیپور با بیان اینکه در سنای اقتصادی اروپا 200 سناتور اقتصادی و حدود 15 سناتور افتخاری و سیاستمدار وجود دارد، افزود: سنای اقتصادی اتحادیه اروپا زیر نظر سنای سیاسی این اتحادیه فعالیت می کند و سناتورهای اقتصادی شامل نمایندگان شرکت ها و بانک های مهم اتحادیه اروپا است.

** دفتر سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در تهران راه اندازی می شود
تنها نماینده مسلمانان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: به منظور سرعت بخشی به همکاری های مشترک سنای اقتصادی اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دفتر این سازمان در تهران راه اندازی می شود.
علیپور افزود: هم اکنون موافقت راه اندازی این دفتر از سوی سنای اقتصادی اتحادیه اروپا صادر شده و پس از موافقت مسئولان ذیربط کشورمان این دفتر افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه در شهریور امسال همایش 3 روزه بین سناتورهای اقتصادی اتحادیه اروپا و 100 شرکت بزرگ ایران برگزار می شود، یادآوری کرد: با راه اندازی این دفتر و با حضور شرکت های بزرگ و اصلی سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در این همایش همکاری های صمیمانه آن ها با شرکت های ایرانی برقرار می شود.

** تولید ماده ای برای مهار طوفان های شنی در آزمایشگاه سنای اقتصادی اتحادیه اروپا
نماینده مسلمانان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا اظهار کرد: در آزمایشگاه نانوتکنولوژی سنای اقتصادی اتحادیه اروپا موادی برای مهار طوفان های شنی تولید شده که در صورت امضای تفاهم نامه با مسئولان جمهوری اسلامی از این مواد برای مهار طوفان های شنی استفاده می شود.
ایرج علیپور افزود: این مواد ارگانیک و طبیعی با قیمت خیلی پائینی تهیه شده و به علت داشتن خاصیت چسبندگی و فسیلی به صورت لایه ای بر روی خاک می چسبد و مانع از بلند شدن گرد و غبار می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از این مواد به جای قیر از آثار زیان بار بکارگیری از قیر در طبیعت و از بین رفتن جانوران جلوگیری می کند، یادآوری کرد: این مواد پس از پاشیده شدن به وسیله هواپیما و تراکتورهای سم پاشی در مراکز اصلی ایجاد طوفان های شنی پس از 10 تا 20 دقیقه خشک شده و 100 درصد از بروز گرد و غبار ناشی از این مراکز جلوگیری می کند.

** سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری با حمایت سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در قطار بین شهری میانه – اردبیل
به گزارش ایرنا، عضو ایرانی سنای اقتصادی اتحادیه اروپا از سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری با حمایت این سازمان در قطار بین شهری میانه – اردبیل خبر داد و گفت: سنای اقتصادی اتحادیه اروپا برای اجرای طرح های مختلف و سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی برنامه ویژه ای دارد که پس از استقرار اعضای شورای پنجم و مشخص شدن وضعیت شهردار تبریز در این زمینه اقدام می شود.
علیپور، کمک در راه سازی آذربایجان شرقی به صورت بیوتکنولوژی و حمایت از صادرات غیرنفتی و مواد غذایی را از دیگر برنامه های مورد حمایت این سازمان در استان اعلام کرد.
وی گفت: در این زمینه با آزمایشگاه بوهم آلمان قرارداد امضا شده تا کلیه محصولات غذایی صادراتی ایران به اروپا را مورد آزمایش قرار داده و پس از رفع اشکالات آن ها از سوی کارخانجات تولیدی، استاندارد آلمان و مجوز ورود این محصولات به اروپا را صادر کند.
وی یادآوری کرد: سنای اقتصادی اتحادیه اروپا به علت اهمیت زیست محیطی دریاچه ارومیه در منطقه برنامه خاصی برای احیای آن دارد و اعتبار ویژه ای در این زمینه اختصاص داده شده است.

** معرفی نماینده سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در ایران
به گزارش ایرنا تنها نماینده مسلمانان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در این جلسه علیرضا خرم را به عنوان نماینده سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در ایران معرفی کرد و گفت: وی به عنوان نماینده این سازمان در ایران اقدام های لازم برای اجرای طرح ها و سرمایه گذاری مشترک سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در کشور را انجام می دهد.
خرم، فعالیت در تراکتورسازی و وزارت نیرو، فعالیت به عنوان محقق سازمان پژوهش های علمی، حضور سه ساله در کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی و حضور 8.5 ساله به عنوان نماینده تراکتورسازی و سازمان پژوهش های علمی در آلمان را از جمله فعالیت های خود اعلام کرد.
اتحادیه اروپا یک اتحادیه اقتصادی - سیاسی است که از 28 کشور اروپایی تشکیل شده‌ و منشا اتحادیه اروپا به جامعه اقتصادی اروپا که در سال 1957 با توافقنامه رم بین 6 کشور اروپایی شکل گرفت و صرفاً یک اتحادیه اقتصادی بود باز می‌گردد.
از آن تاریخ با اضافه شدن اعضای جدید، اتحادیه اروپا بزرگ‌تر شد و در سال 1993، توافق ماستریخت چارچوب قانونی کنونی اتحادیه را پایه‌گذاری کرد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183

اتحادیه اروپا اقتصادی نانوتکنولوژی نماینده سرمایه گذاری اینکه علیپور مسلمانان همکاری زمینه جمهوری اندازی یادآوری فعالیت آلمان حمایت عنوان افزود گزارش طوفان ایرنا ایرانی محصولات پژوهش آزمایشگاه برنامه اسلامی مشترک مختلف غذایی بهینه استفاده ادامه اجرای آذربایجان اردبیل تفاهم میلیارد دلاری میانه اقدام سیمان تراکتورسازی اروپایی معرفی اعلام شورای مراکز اعضای امضای سیاسی اکنون سناتورهای سناتور غیرنفتی کشورمان ریاست منطقه تهران اظهار تولید توافق مشارکت همایش مسئولان برجام موافقت جلوگیری