برگزیده ها
مازندمجلس: امنيت، غريب‌ترين واژه در جهان امروز است. نه هيچ تماس تلفني، نه هيچ پيامك ساده‌اي و نه هيچ ايميلي از افشاگري در امان نيست. مخفيانه‌ترين و محرمانه‌ترين گفت‌وگوها و مشورت‌هاي ديپلماتيك هم توسط هكرهايي بي‌نام و نشان كه در يك مرز جغرافيايي با شما هم مشترك نيستند، پيدا و با يك كليك در عرصه بين‌المللي منتشر مي‌شود. تازه‌ترين افشاگري‌هاي صورت گرفته اين‌بار سرنوشت سياسي سفير امارات در امريكا را نشانه رفته است.

ايميل‌هاي منتشر شده از اين مقام اماراتي در امريكا از توطئه‌ها و تلاش‌هاي بسياري عليه برخي كشورهاي منطقه‌اي خبر مي‌دهد. مهم‌ترين بخش اين افشاگري‌ها، از هماهنگي سفير با يك بنياد معروف حامي رژيم صهيونيستي عليه ايران حكايت دارد.

برخي رسانه‌هاي منطقه‌اي مضمون ايميل‌هاي رد و بدل شده بين «يوسف العتيبه» سفير امارات در امريكا و بنياد دفاع از دموكراسي‌ها» را كه از سوي «شيلان اديلسون» ميلياردر اسراييلي تامين مالي مي‌شود، منتشر كردند. به گزارش مهر، در همين راستا «جان هانا» عضو ارشد اين بنياد و مشاور امنيت ملي ديك چني، معاون سابق رييس‌جمهور امريكا روز ۱۶ آگوست گذشته ايميلي را به پيوست يك مقاله‌ براي سفير امارات ارسال كرده كه در آن امارات و بنياد دفاع از دموكراسي‌ها به ايفاي نقش در كودتاي ناكام تركيه متهم شده‌اند. يكي ديگر از ايميل‌‌ها، حاوي پيشنهادي براي ديدار قريب‌الوقوع بين بنياد دفاع از دموكراسي‌ها و مسوولان اماراتي كه ۱۱ الي ۱۴ ماه ژوئن جاري برگزار خواهد شد، است.

شركت دوبوويتز، هانا و «جاناتان شانزر» معاون رييس بنياد دفاع از دموكراسي‌ها از جمله مدعوان اين ديدار هستند. يكي از عنوان‌هاي اين ديدار «بحث در مورد سياست‌هاي احتمالي ايالات متحده و امارات براي تاثيرگذاري بر اوضاع داخلي ايران» از طريق استفاده از «ابزارهاي سياسي، اقتصادي، نظامي، اطلاعاتي و سايبري» است. يكي از موضوعات مهمي كه قرار است در سفر مسوولان بنياد دفاع از دموكراسي به امارات مورد بحث قرار گيرد، وضعيت قطر است. «الجزيره، ابزاري براي بي‌ثبات كردن منطقه» عنوان يكي از جلساتي است كه قرار است بين اعضاي بنياد دفاع از دموكراسي و مقامات اماراتي برگزار شود. با وجود آنكه امارات مي‌گويد رابطه‌‌اي با اسراييل ندارد، اما شماري از ايميل‌‌هاي العتيبه نشان مي‌دهد كه او با لابي صهيونيستي و بنياد دفاع از دموكراسي‌ها عليه ايران همكاري و هماهنگي داشته است. در ايميلي كه در تاريخ ۱۰ مارس گذشته از ايميل «مارك دوبودز» مدير صندوق دفاع از دموكراسي‌ها به العتيبه ارسال شده و يك نسخه از آن نيز در اختيار جان هانا قرار گرفته است، فهرستي از شركت‌هايي كه در ايران، امارات متحده عربي و عربستان سعودي سرمايه‌گذاري مي‌كنند، ارسال شده است.

وي در اين ايميل نوشته است: جناب سفير، متني كه به پيوست ارايه شده، فهرستي است از شركت‌هايي از هر كشور كه همزمان با ايران با امارات متحده عربي و عربستان سعودي هم تجارت دارند. همانطور كه با هم صحبت كرديم، مي‌توان شركت‌هاي اين فهرست هدف را بر سر دو راهي قرار داد [ميان ايران و امارات]. اين فهرست طويل شامل شماري از شركت‌ها و موسسات جهاني از جمله شركت «ايرباس» فرانسه و «لوك اويل» روسيه است. در ايميل ديگري كه ماه آوريل گذشته توسط «جان هانا» به العتيبه ارسال شده است هانا از قطر براي ميزباني از نشست جنبش حماس در هتل تحت مالكيت اماراتي‌ها در دوحه گلايه كرده و العتيبه نيز در جواب وي پاسخ داده است كه كشورش مسوول اين امر نيست بلكه مساله حقيقي وجود پايگاه نظامي امريكا در قطر است. العتيبه همچنين در ايميلي به تاريخ ۳ جولاي ۲۰۱۳ يعني مدت كوتاهي بعد از سرنگوني «محمد مرسي» رييس‌جمهور وقت مصر، به «استيون هادلي» از مقامات دولت «جورج بوش» نوشته است كه بايد از اعتراضات عليه مرسي حمايت كرد. وي نوشته است: «وضعيت امروز مصر، يك انقلاب دوم است. جمعيت مردمي كه الان در خيابان هستند، از ژانويه ۲۰۱۱ هم بيشتر است. اين كودتا نيست، بلكه انقلاب است.

كودتا زماني است كه نظاميان اراده خود را به مردم تحميل كنند، اما اكنون نظاميان دارند به خواست مردم پاسخ مي‌گويند. روزنامه ديلي بيست پيش از اين اعلام كرده بود كه يك گروه هكر موسوم به گلوبال ليكس اعلام كردند كه محتواي ايميل‌هاي يوسف العتيبه، سفير امارات متحده عربي در امريكا را منتشر خواهند كرد. به گزارش ايسنا، از نمونه‌هاي پيام‌ها، افشاي ايميلي است كه ريچارد مينتز، مدير شركت روابط عمومي هاربر گروپ به سفير امارات در واشنگتن داده است و مينتز در اين پيام از العتيبه مي‌خواهد تا مقاله‌اي را در پايگاه موسسه دفاع از دموكراسي‌ها با عنوان «حاميان مالي تروريسم به صورت علني در قطر و كويت فعاليت مي‌كنند»، بخواند. اين نهاد اسراييلي يك موسسه با نفوذ در دولت دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا است.

اين نهاد از العتيبه، سفير امارات در واشنگتن نيز خواسته بود تا ديداري با محمد دحلان، از رهبران سابق جنبش فتح داشته باشد. در اين پيام‌هاي فاش شده، همچنين آمده است كه سفير امارات براي بدجلوه دادن قطر و كاستن نقش منطقه‌اي آن و تحريك به هدف قرار دادن قطر از طريق راه‌هاي امنيتي و سياسي و متهم كردن قطر در كنار كويت به حمايت مالي از اقدامات تروريستي تلاش مي‌كرده است.
منبع: اعتماد
امارات بنياد العتيبه دموكراسي‌ها امريكا ايران ايميلي متحده ارسال منتشر نوشته ايميل گذشته ديدار اماراتي ايميل‌هاي منطقه‌اي سياسي مي‌كنند امنيت دارند فهرست سعودي عربستان امروز فهرستي شركت‌هايي پايگاه همچنين اعلام مينتز موسسه نظاميان كودتا حمايت تاريخ انقلاب واشنگتن عنوان معاون رييس‌جمهور پيوست گزارش كردند مي‌دهد صهيونيستي اسراييلي گرفته افشاي وضعيت هماهنگي مقامات دموكراسي نظامي مسوولان برگزار مي‌شود شماري