برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عصرایران نوشت: معاون پارلمانی دولت اصلاحات گفت: رییس جمهور به کابنیه‌ای احتیاج دارد که در همه ابعاد، روحانی کوچکتری باشند.

مازندمجلس:محمدعلی ابطحی در مورد تغییرات احتمالی در کابینه دوازدهم گفت: با توجه به چارچوب نظریاتی که در تبلیغات انتخاباتی توسط حسن روحانی ذکر شد. اگر چنین نباشد؛ «در حق رای مردم خیانت صورت گرفته است». اصل تغییر یک نیاز عمومی است و این تغییرات باید در کابینه به شکلی انجام شود که افراد کابینه بتوانند حرف و نیاز جامعه را درک کنند. چرا که بسیاری از این افراد کابینه نمی دانند در جامعه چه می گذرد و مردم چه می خواهند!

معاون پارلمانی دولت اصلاحات ادامه داد: روند انتخابات به شکلی پیش رفت که دو قطبی شدیدی شکل گرفت. در این دو قطبی شدید جناح مقابل همه نیروهای پر قدرت و نیرومند خود را به میدان آورد و همین مساله باعث احساس خطر و نگرانی در جامعه شد. به این دلیل یک مجموعه ای وارد عرصه رای دادن در این انتخابات شدند که؛ شاید سابقه شرکت در انتخابات را نداشتند.

وی ادامه داد: روحانی نیز دیدگاه هایی را در مناظرات انتخاباتی بیان می کرد که، نشان دهنده آقای روحانی دیگری بود و رای دهندگان هم یک رای دهنده های پر توان دیگر بودند. به همین دلیل یک اتفاق مهم تاریخی در روند جریانات سیاسی کشور افتاد که آقای روحانی در نهایت به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند. طبیعی است که بر اساس این فضای انتخاباتی توقعات از آقای روحانی و کابینه ایشان بالا می رود.

رئیس دفتر رئیس جمهور اصلاحات افزود: "تغییرکابینه" از اولویت های اصلی مردم در این انتخابات بوده است. بخشی از وزیران دولت روحانی اساسا در چارچوب آراء او قرار نمی گیرند و حتی در چارچوب سخنرانی های آقای روحانی نیز نمی توانند، قرار داشته باشند. معروف است که؛ "برخی از وزرای ایشان در این دوره لحظاتی که تصور می کردند ممکن است، رقیبان روحانی پیروز شوند، خودشان را از اتفاقات سیاسی کنار کشیده بودند تا در کابینه های احتمالی بعدی نیز جایگاه داشته باشند".

ابطحی تاکید کرد: این موضوع برای جامعه ای که با این همه تلاش و زحمت توانست حسن روحانی را بر مسند ریاست جمهوری باقی بگذارد تلخ است که دوباره جریانات غیر معتقد به مبانی هدفمند رئیس جمهور روحانی کاندیدای وزارت باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: آقای روحانی به کابنیه ای احتیاج دارد که در همه ابعاد، روحانی کوچکتری باشند.

27212

روحانی کابینه جامعه انتخابات باشند ابطحی انتخاباتی چارچوب سیاسی جمهور دهنده جریانات افراد پیروز وزرای تغییرات احتمالی اصلاحات ادامه