برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- پسر 40 ساله که مادر پیرش را در محله کمالی تهران خفه کرده بود، سرانجام به قتل اعتراف کرد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، ساعت 16 روز نهم خرداد مرد میانسالی با حضور در خیابان کمالی از همسایگان و اهالی محل درخواست کمک کرد و عنوان داشت که مادرش دچار عارضه ایست قلبی شده و نفس نمی کشد. 
با اعلام خبر به مرکز فوریت های پزشکی ، تیم اورژانس در محل حاضر شد و در بررسی های اولیه اعلام شد که بر روی بدن پیرزن آثار جراحت شناسایی شده است ؛ لذا موضوع به کلانتری 112 ابوسعید اعلام و ماموران کلانتری نیز در محل حاضر شدند. 
با اعلام خبر فوت مشکوک یک پیرزن 70 ساله به پلیس آگاهی و همچنین قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای ناحیه 27 تهران ، تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه عوامل تشخیص هویت پلیس و بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران در محل حاضر شدند. با تأیید وجود آثار جراحت روی جسد و احتمال  وقوع جنایت ، پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" تشکیل ، جسد برای شناسایی علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و پسر او نیز برای  ادامه تحقیقات پلیسی به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. 
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی از محل سکونت متوفی و پسرش به نام محسن 40 ساله  اطلاع پپدا کردند که از ساعت 14 تا 15 صدای نزاع و درگیری بین مادر و پسر از داخل ساختمان شنیده شده اما ناگهان صدای نزاع و درگیری آنها قطع و نهایتا پس از گذشت چند ساعت از این موضوع ،محسن  از ساختمان خارج و از همسایگان درخواست کمک می کند.
در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که محسن دارای سابقه سوء مصرف موادمخدر بوده و چندین بار به علت مصرف موادمخدر صنعتی در مراکز ترک اعتیاد و همچنین بیمارستان روان پزشکی بستری شده و بارها با همسایگان و مادرش ، درگیری داشته است. 
همچنین در اظهار نظر اولیه از سوی تیم پزشکی اعلام شد که آثار ناشی از فشار بر روی مجاری تنفسی ( ناحیه گردن ) جسد پیرزن 70 ساله شناسایی شده است. 
محسن که پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی منکر هرگونه نزاع و درگیری با مادرش در روز حادثه شده بود ، در اظهارات اولیه مدعی شده بود که برای خرید از خانه شان خارج و پس از مراجعت به خانه با جسد مادرش در اتاق پذیرایی روبرو شده است. 
وجود تناقضات بین صحبت های محسن با اظهارات مشترک همسایگان مبنی بر شنیده شدن صدای درگیری و نهایتا اعلام نظریه اولیه پزشکی قانونی مبنی بر شناسایی آثار فشار بر روی مجاری نفسی متوفی، کارآگاهان اداره دهم را بر آن داشت تا همچنان تحقیقات پلیسی از محسن  را در دستور کار خود قرار داشته باشند. 
سرانجام ساعت 8 صبح امروز محسن لب به اعتراف گشود و به قتل مادرش اعتراف کرد .وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه ناگهان مادرم با من درگیر شد ؛ در حالیکه تازه موادمصرف کره بودم ، ناگهان عصبانی شده و برای آنکه مادرم را مجبور به سکوت کنم ، گلو و دهانش را گرفتم تا او را ساکت کنم اما ناگهان مادرم بر روی زمین افتاد. هرچه تلاش کردم نتوانستم او را احیا کنم ؛ نهایتا از خانه بیرون آمده و از من مردم درخواست کمک کردم. 
پسر معتاد مادر پیرش را کشت/ اعتراف متهم: مادرم را خفه کردم
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای ادامه ی تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
اعلام آگاهی اداره تهران مادرش تحقیقات درگیری پزشکی اعتراف ناگهان همسایگان مادرم شناسایی اولیه کارآگاهان پیرزن نهایتا ناحیه موضوع پلیسی درخواست ساختمان شنیده ادامه اظهارات حادثه مجاری موادمخدر بررسی منتقل دادسرای همچنین مشکوک کلانتری جراحت جنایت قانونی پرونده بازپرس متوفی