برگزیده ها

مازندمجلس: امامان جماعت بریتانیا در بیانیه خود گفته اند بسیاری از مساجد بریتانیا و ایالات متحده در سال های گذشته از پذیرش اجساد عاملان حملات تروریستی برای برگزاری مراسم تشییع خودداری می کنند.

مازندمجلس: بیش از 130 امام جماعت در بریتانیا با اقامه نماز میت و به جا آوردن مراسم اسلامی بر اجساد 3 عامل حملات تروریستی شنبه شب در" لندن بریج" مخالفت کرده اند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از سی ان ان بیش از 130 تن از رهبران جامعه مسلمانان بریتانیا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده اند برای 3 عامل حمله تروریستی شنبه شب در لندن مراسم تدفین اسلامی برگزار نکرده و از دیگر امامان جماعت نیز می خواهند چنین کاری را قبول نکنند.

این امامان جماعت گفته اند با وجودی که تصمیم آنها اقدامی بی سابقه است ، اما نخواندن نماز بر اجساد عاملان حملات تروریستی اقدامی است که در سال های گذشته از سوی بسیاری از مساجد در شهرهایی چون منچستر، و شهرهای دیگر بریتانیا و نیز مساجد مسلمانان در ایالات متحده آمریکا مرسوم است.

 گفتنی است شنبه شب در جریان حمله 3 مرد با استفاده از یک خودروی "ون"  به روی شهروندان در منطقه " لندن بریج " در لندن 7 شهروند بریتانیایی کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند. 3 فرد مهاجم پس از زیر گرفتن مردم در منطقه "بارو مارکت " لندن بریج از خودرو پیاده شده و با چاقو و قمه دهها نفر را در رستوران ها و بارهای منطقه "بارو مارکت" کشته و زخمی کردند.

پلیس لندن این سه مهاجم را پس از حمله با تیراندازی از پا درآورده است.

پلیس بریتانیا بامداد سه شنبه هویت دو عامل 27 و 30 ساله را اعلام کرده است. یکی از آنها "خرم بات" 27 ساله است که در منطقه بارکینگ در شرق لندن زندگی می‌کرده و دیگری " راشد رضوان " 30 ساله است که هنوز اطلاعات زیادی درباره او منتشر نشده است. هویت مهاجم سوم به رغم احزار از سوی پلیس، هنوز اعلام نشده است.

تصویر منتشر شده از دو مهاجم حمله تروریستی شنبه شب لندن

مخالفت با خواندن نماز میت بر اجساد عاملان حمله لندن

گروه تروریستی داعش پس از این حمله با صدور بیانیه ای مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. این سومین حمله تروریستی در 3 ماه گذشته در بریتانیا است.

گفتنی است "خرم بات" سال گذشته در یک برنامه مستند تلویزیونی به نام " همسایه جهادی" که درباره زندگی مسلمانان افراط گرا در بریتانیا بود، ایفای نقش کرده بود.

گفتنی است حمله تروریستی در شرایطی که مردم انگلیس 2 روز دیگر در انتخابات زودهنگام سراسری پای صندوق های رای خواهند رفت، مباحث انتخاباتی را تحت تاثیر قرار داده است. حزب اپوزیسیون کارگر پس از حمله شنبه شب اعلام کرده دولت محافظه کار ترزا می نخست وزیر بریتانیا به دلیل کاهش بودجه امنیتی و کاستن از نیروهای پلیس و امنیتی برای صرفه جویی در مخارج دولتی باید استعفا کند.
تروریستی بریتانیا مهاجم اعلام منطقه اجساد گذشته جماعت مسلمانان مارکت درباره امنیتی گفتنی منتشر مساجد زندگی امامان اسلامی مراسم عاملان حملات بیانیه خواهند مخالفت اقدامی