برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر حزب کارگر انگلیس از نخست‌وزیر محافظه‌کار خواسته است تا استعفا کند. ترزا می در دورانی که وزیر کشور انگلیس بوده، دستور کاهش شمار نیروهای پلیس را داده بود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی انگلیسی‌ها پنجشنبه شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند که تنها چند روز از حمله مرگبار شنبه شب و کشته شدن هفت تن و زخمی شدن حدود ۵۰ تن در لندن می‌گذرد. این سومین حمله طی کمتر از سه ماه گذشته بود.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس خواسته تا استعفا کند چرا که او طی شش سالی که پست وزارت کشور را در دست داشته، بر کاهش شمار نیروهای پلیس نظارت کرده است.

ترزا می دوشنبه هدف سوال خبرنگاران قرار گرفت که از او پرسیدند آیا برای کاهش حدودا ۲۰ هزار نیروی پلیس در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ که وزیر کشور بوده، متاسف است یا خیر. نخست‌وزیر انگلیس هم گفت، بودجه‌های مربوط به امور ضد تروریسم حفظ شده است و به پلیس اختیاراتی که لازم دارند،‌ داده شده است.

جرمی کوربین هم در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز درباره اینکه آیا از درخواست‌ها برای استعفای ترزا می حمایت می‌کند یا خیر گفت: قطعا اینطور است. افراد بسیار مسوولیت‌پذیری که بسیار نگران‌ هستند، چنین درخواستی را مطرح کردند چرا که معتقدند او (ترزا می) مدت‌های مدیدی در وزارت کشور بود و ناظر این کاهش‌ها بوده و الان می‌گوید ما مشکل داریم! قطعا ما مشکل داریم و هرگز نباید شمار نیروهای پلیس را کاهش می‌دادیم.

تازه‌ترین نظرسنجی‌های پیش از انتخابات در انگلیس نشان می‌دهد، حمایت‌های مردمی از حزب محافظه‌کار ترزا می یک درصد کاهش داشته است.

جرمی کوربین در ادامه تاکید کرد،‌ انتخابات آتی بهترین راه عزل ترزا می است. او گفت: ما پنجشنبه انتخابات داریم و قطعا این بهترین فرصت برای رسیدگی به این مساله است.
انگلیس انتخابات داریم کوربین بسیار بهترین نیروهای نخست‌وزیر استعفای پنجشنبه وزارت