برگزیده ها

مازندمجلس: ماه مبارک رمضان که قرآن درباره آن می‌گوید هر رفتار نیکی طی این ماه ثوابی چند برابر خواهد داشت توسط تروریست‌ها به دوره‌ای برای افزایش فعالیت‌های خشونت آمیز تبدیل شده است!

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یکی از رسانه‌های مرتبط با داعش از افراط گرایان احتمالی در سراسر جهان خواسته تا در ماه رمضان به حملات بیشتری علیه مردم کشورهایی که در آن ساکن هستند، دست بزنند.

همزمان در پیام‌های متعددی این گروه از پیروان خود می‌خواهد تا با استفاده از سلاح‌های اولیه چون چاقو، تفنگ‌های ساده و وسایل نقلیه خود این حملات را گسترش دهند.

سرویس خبری "ناشر" که با سایت "اعماق" به عنوان شبکه اصلی و رسمی گروه تروریستی داعش مرتبط است و در برنامه پیام‌رسان تلگرام فعالیت می‌کند با پست‌های متعددی از کسانی که می‌خواهند از اعضای این گروه باشند می‌خواهد تا شهروندان کشورهای مسیحی را بکشند و از ماه رمضان بیشترین بهره را ببرند!

این پیام از سوی کانال ناشر روز یکشنبه تنها چند ساعت پیش از آنکه این گروه مسئولیت حمله به لندن بریج را برعهده بگیرد، منتشر شد؛ حمله‌ای که طی آن هفت نفر کشته و 48 تن دیگر زخمی شدند.

چنین بیانیه‌ای توسط ده‌ها تن از حامیان این گروه تروریستی در شبکه تلگرام منتشر شد، در حالی که حساب‌های کاربری حامی داعش برای تازه‌ترین حمله مرگبار خود به جشن و پایکوبی مشغول بودند.

در بیانیه‌ای که سال 2015 توسط ابومحمد العدنانی، سخنگوی کشته شده داعش منتشر شد، آمده است: در سرزمین‌هایی که مسیحیان و صلیبی‌ها در آن زندگی می‌کنند چیزی به عنوان بی‌گناه و شهروند وجود ندارد و لازم نیست که از خون آنها حفاظت شود!

عدنانی در یکی از حملات هوایی آمریکا در ژوئیه 2016 کشته شد اما او اولین کسی بود که از اعضای داعش خواست از ماه مبارک رمضان برای حملات تروریستی استفاده کنند.

از آن زمان ماه رمضان هر سال خونبارتر آغاز و پایان می‌یابد. این ماه که مسلمانان در آن به روزه‌داری می‌پردازند امسال 22 مه آغاز شد و تنها در حالی که هشت روز از آن می‌گذشت حدود 200 غیرنظامی در پنج حمله تروریستی در سراسر جهان جان خود را از دست دادند.

حمله لاندن بریج با بمب‌گذاری کنسرتی در منچستر و مغازه بستنی فروشی در بغداد از جمله حملاتی است که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

پس از آن حمله انتحاری در کابل جان 90 تن را گرفت و در حالی که داعش ادعا می‌کند عوامل این گروه دست به این حمله زده‌اند سرویس‌های اطلاعاتی افغانستان معتقدند یکی از شاخه‌های گروه طالبان مقصر اصلی این انفجار است.

آندرس کریگ، از تحلیلگران کینگز کالج لندن می‌گوید: چنین اقداماتی کاملا با تاریخ و ماهیت اسلام در تضاد است. رمضان ماه صلح است اما این ایدئولوژی جدید که توسط داعش معرفی شده طی سه سال گذشته رفته رفته روشن‌تر کرده است که چقدر با اسلام حقیقی فاصله دارد. از آنجایی که این گروه تروریستی در حال از دست دادن کنترل خود بر مناطقی در سوریه و عراق است که روزی در آنها ادعای خلافت کرد، از حامیان خود خواسته دست به این اقدامات بزنند و به این ترتیب تلاش دارد تا بیش از پیش از تاکتیک‌های شورشی استفاده کرده و حملات تروریستی در سراسر جهان را به منظور حفظ مشروعیت از دست رفته خود افزایش دهد.

کریگ می‌گوید، اگر باور شود آنچنان که داعش می‌گوید شهادت در ماه رمضان ثوابی چند برابر دارد بنابراین متاسفانه می‌توان پیش‌بینی کرد طی این ماه شاهد خون بازی‌های بیشتری از سوی این گروه و حامیانش خواهیم بود.
رمضان حملات تروریستی می‌گوید منتشر استفاده سراسر برابر مسئولیت برعهده بیانیه‌ای اسلام ثوابی حامیان اعضای تلگرام متعددی بزنند بیشتری می‌خواهد عنوان خواسته مرتبط می‌کند