برگزیده ها
زندانی شدن یک آمریکایی به علت عدم افشای رمز آیفون

مازندمجلس: یک قاضی در ایالت فلوریدای آمریکا حکمی صادر کرد که به موجب آن مردی به علت عدم افشای کدرمز ورود به گوشی آیفونش محکوم به مجازات زندان شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از تامزگاید، حکم یاد شده در شرایطی صادر شده که فرد دیگری هم از افشای کدرمز گوشی خود در دادگاه به بهانه فراموش کردن آن امتناع کرده، اما حکم رهایی دریافت کرده است.

کریستوفر ویلر 41 ساله که به سوءاستفاده از کودکان متهم است به علت عدم همکاری برای بازکردن قفل گوشیش باید 180 روز را در زندان بگذراند. البته وی پس از درخواست دادگاه کدی را به عنوان رمزگوشی خود اعلام کرده، اما کار نکردن این کد باعث زندانی شدن وی شده است.

در مقابل قاضی دادگاهی در میامی آمریکا به وسلی ویکتور 33 ساله که نتوانسته بود رمز وورد گوشی بلاک بری خود را به یاد آورد حکم متضادی داد و دستور آزادی او را که مدعی بود این کد را فراموش کرد، صادر نمود. وی به آزار جنسی، اخاذی و آزار افراد مشهور متهم است.

صدور این احکام متضاد توسط دو دادگاه در جریان رسیدگی به پرونده های مشابه با اعتراض و انتقاد فعالان حقوقی مواجه شده و آنان می گویند وادار کردن افراد به افشای کدگوشی به هر علت در تضاد با آزادی های مدنی در امریکاست و باید در این زمینه از روش های دیگری استفاده شود.

آ

افشای دادگاه افراد آزادی فراموش زندانی دیگری