برگزیده ها
صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک افزایش یافت

مازندمجلس: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه امسال، ۳۵ ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر شد که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛  ارزش این تعداد ضمانت نامه ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به ارزش ضمانت نامه صادر شده در دوماه نخست سال قبل، بیش از ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

در این مدت ۱۸ ضمانت نامه برای صنایع کوچک به ارزش ۹۶میلیارد ریال تمدید شد که از لحاظ تعداد ۶ درصد  و از لحاظ ارزش ریالی ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را،  دارا بوده است.

بنا براین گزارش ۴۵ درصد ضمانت نامه های صادر شده برای صنایع کوچک در دوماه نخست سال ۹۶ مربوط به سرمایه در گردش، ۳۴ درصد برای طرح های ایجادی و ۱۶ درصد برای طرح های توسعه بوده است.

استان مازندران با ۴۱ میلیارد ریال، کرمانشاه با ۳۵ میلیارد ریال، تهران با ۲۱میلیارد ریال و گیلان با ۲۰ میلیارد ریال، بیشترین ارزش ضمانت نامه برای صنایع کوچک را به خود اختصاص داده اند.

یادآور می شود، از ابتدای سال ۹۶ فرایند صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک بصورت الکترونیکی بوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از این خدمات استفاده نمایند.

همچنین این صندوق با ۱۸ بانک دولتی و خصوصی و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا نموده و شرایط استفاده از ضمانت نامه برای فعالان صنایع کوچک با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

ضمانت صنایع میلیارد صندوق استفاده سرمایه تعداد گزارش ابتدای دوماه