برگزیده ها
با قدرتمندترین آقازاده‌های دنیا آشنا شوید
مازندمجلس: رد و نشان آقازادگی را در همه جای دنیا می شود پیدا کرد. در گزارش زیر نگاهی به آقازاده‌ها و شاهزاده‌های مطرح دنیا زدیم تا علاوه بر نمونه های وطنی با نمونه های خارجی آنها آشنا شویم.

به گزارش مهر،آقازادگی پدیده نوظهوری نیست. همیشه آدم هایی هستند که فکر می‌کنند داشتن جایگاه‌های ویژه به واسطه پیوندهای خونی و مناسبات خانوادگی حق مسلم آن‌هاست. ریشه این معضل را نه فقط در حال حاضر که حتی می‌توان آن را در دور دست ترین روزهای تاریخ نیز پیدا کرد. در دوره‌های جدیدتر حتی به شغلی به نام بابا پولداری نیز رسید تا جایی که نه فقط در کشور خودمان که اگر در ابعاد زمانی و مکانی مختلف دنیا بیشتر کنکاش کنید روز به روز بیشتر به این نتیجه خواهید رسید که عبارت«گویند که پدر تو بود فاضل از فضل پدر پسر چه حاصل؟» شعاری بیش نیست که فقط در حد حرف باقی مانده است و همیشه این رابطه‌ها هستند که جای ضابطه‌ها را در جوامع مختلف می‌گیرند.

اسامه بن لادن رهبر القاعده
بر خلاف ظاهر اتو کشیده ای که بیشتر ما از این طیف در ذهن داریم شاید کمتر کسی بداند که اسامه بن لادن بنیانگذار و رهبر گروه تروریستی القاعده در خانواده‌ای متمول در عربستان سعودی به دنیا آمده است. بن لادن که متولد شهر ریاض است فرزند محمد بن لادن میلیاردر بود؛ کسی که با خاندان سلطنتی آل سعود ارتباط داشت و در زمینه صنعت ساختمان فعالیت می‌کرد. جالب است بدانید که بن لادن دوران تحصیلش را در مدرسه الثغر که مدرسه‌ای سکولار و مختص نخبگان بود گذراند و بعدها در دانشگاه در رشته‌هایی همچون علم اقتصاد و مدیریت بازرگانی  تحصیل کرد.

شاهزاده‌های عربستانی
در کنار اسامه بن لادن، کشور عربستان و آل سعود به خاطر سیستم پادشاهی جزو حکومت‌های آقازاده پرور به حساب می‌آید برای همین هم تعداد آن ها نه فقط در عربستان که در اقصی نقاط دنیا به قدری زیاد هست که نمی‌شود به شخص خاصی اشاره کرد؛ ولی اگر نگاهی به اخبار بیندازید هرازگاهی می‌توانید اخبار عجیب و غریب پیرامون آنها را بخوانید به عنوان مثال چندی پیش بود که یکی از شاهزاده‌های عرب برای ملاقات 15 دقیقه‌ای با کریستین استوارت، ستاره جوان هالیوود حاضر شده بود نیم میلیون دلار پرداخت کند یا  یکی دیگر از آنها شاهزاده‌ای بود که به خاطر خرید 1.5میلیون دلار عطر در لندن حسابی خبرساز شده بود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی
حکومت کمونیستی کره شمالی همیشه به خاطر فضای بسته‌ای که در آن حاکم بوده است و از طرف دیگر به خاطر تبلیغات رسانه‌ها علیه جو موجود در آن همیشه در نظر افکار عمومی دنیا به عنوان یک کشور مستبد با قوانین عجیب‌وغریب شناخته می‌شود. کیم جونگ اون در حال حاضر رهبری این کشور را به عهده دارد؛ کسی که تا قبل از فوت پدرش می‌توان او و دیگر برادرانش را جزو آقازاده‌های بین‌المللی به حساب آورد تا جایی که می‌شود فرهنگ آقازاده بودن را در سبک زندگی آن‌ها پیدا کرد از جمله آنها می‌توان به تحصیل و سفر در خارج از کشور اشاره کرد؛ چیزی که امکان آن برای هیچ کدام از شهروندان کره‌ای وجود ندارد از جمله آن می‌توان از سفر برادر بزرگتر رهبر کره شمالی نام برد که در سال 2001 قصد داشت برای رفتن به دیزنی لند با پاسپورت جعلی به توکیو برود از همه جالب تر اینکه خود کیم جونگ اون در زمان آقازادگی با یک اسم مستعار به سوئیس رفت و در مدرسه‌ای انگلیسی زبان در برن به تحصیل مشغول شد.

جرج بوش رئیس‌جمهور امریکا
در کنار رهبران کره شمالی که حکومت از پدر به فرزند می‌رسد می‌توان نمونه تقریباً مشابه آن را حکومت‌های جمهوری نیز پیدا کرد. نمونه‌اش ریاست جمهوری بوش پدر و بوش پسر بود با این تفاوت که آنها با فاصله یک رئیس‌جمهور هر دو و به واسطه انتخابات امریکا به مقام رئیس‌جمهوری این کشور رسیدند تا جایی که بوش پدر 41امین رئیس‌جمهور و بوش پسر 43امین رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا محسوب می‌شوند اما جالب اینجاست که خود جرج بوش نه فقط از سمت پدر که از سمت مادری هم‌ریشه‌اش به خانواده‌های حکومتی می‌رسیده است؛ چون مادر او از نوادگان ژنرال فرانکلین پیرس، چهاردهمین رئیس‌جمهور آمریکا است.

شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس
او از نوادگان ملکه انگلیس است و بعد از پدرش دومین فرد در دودمان خاندان سلطنتی به حساب می‌آید؛ به همین خاطر او را می‌توان از معروف‌ترین آقازاده‌های دنیا به حساب آورد. یکی از اتفاقاتی که آنها را در چند سال گذشته  بیش از پیش مورد توجه مردم دنیا قرار داده است ازدواج او با کیت میدلتون بود کسی که بعدها به خاطر سبک زندگی و لباس پوشیدنش بارها و بارها در لیست خوش پوشان جهان قرار گرفت.

ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور
یکی از پر سر و صداترین آقازاده‌های حال حاضر دنیاست که با ریاست جمهوری پر حاشیه پدرش این روزها بیش از پیش مورد توجه مردم و رسانه‌های دنیا قرار گرفته است. ایوانکا دختر غول املاک امریکا است و این روزها در دولت پدرش به عنوان شبه بانوی اول امریکا نقش بازی می‌کند او هم اکنون در 45امین دولت امریکا به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور مشغول به کار است. دختر دونالد ترامپ این روزها علاوه بر یدک کشیدن نام پدر، خودش صاحب برند معروف ایوانکا در حوزه پوشاک است. برندی که چندی پیش بعد از سخنان پدرش علیه زنان توسط خریداران آمریکایی تحریم شد.

پرنس فیلیپ شاهزاده سوئد
پرنس کارل فیلیپ، شاهزاده سوئدی نیز چندی پیش به خاطر عروسی جنجالی‌اش در رسانه‌ها و اخبار مختلف مورد توجه قرار گرفت. پرنس فیلیپ در زمان تولد خودش به عنوان ولیعهد شناخته می‌شد؛ اما وقتی هفت ماهه بود قانون وراثت سوئد تغییر پیدا کرد و این مقام به خواهر خودش که فرزند بزرگتر خانواده بود رسید. پرنس فیلیپ حدود دوسال پیش به واسطه ازدواجش با یک گارسون  بر سر زبان‌ها افتاد.

 * مجله مهر
می‌توان رئیس‌جمهور عنوان امریکا آقازاده‌های فیلیپ همیشه تحصیل شاهزاده اخبار جمهوری شمالی ایوانکا فرزند نمونه شاهزاده‌های روزها آقازادگی مختلف واسطه بیشتر اسامه عربستان مشغول بارها ترامپ بزرگتر ریاست نوادگان حکومت‌های خاندان سلطنتی علاوه نگاهی گزارش مدرسه‌ای بعدها شناخته رسانه‌ها اشاره آقازاده زندگی