برگزیده ها
مسکن در تاریخی‌ترین رکود قرن به سر می‌برد/ ادغام وزارت راه و شهرسازی از ابتدا اشتباه بود

مازندمجلس: رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه مسکن در تاریخی‌ترین و عمیق‌ترین رکود قرن به سر می‌برد و امیدواریم وزیر راه و شهرسازی کنونی در کابینه دولت دوازدهم مجدداً به کار گرفته نشود، گفت: ادغام وزارت راه و ترابری با مسکن و شهرسازی از ابتدا اشتباه بود.

مازندمجلس:مجتبی بیگدلی ، در پاسخ به این سوال که دولت با ارائه لایحه‌ای به مجلس قصد دارد وزارت راه و شهرسازی را تفکیک و به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی تبدیل کند، گفت: یکی از اقداماتی که هم مجلس و هم دولت در تصویب آن شتابزده عمل کردند ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی بود.

وی افزود: در تمام کشورهای پیشرفته اکثر وزارتخانه‌ها وزارت مشاور در امور صنعت و تجارت دارند و یا زیر نظر رئیس جمهور با تشکیل سازمان مستقلی اقدامات پشتیبانی را انجام می‌دهند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه ادغام دو وزارتخانه زیربنایی کشور از ابتدا اشتباه بود و حتی در کشورهای آفریقایی نیز دو وزارتخانه راه و مسکن جدا از هم فعالیت می‌کنند، گفت: مسکن از اصول مصرحه قانون اساسی است، بنابراین ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی حجم عظیمی از نیروهای کارکشته را از بین برد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ادامه داد: امید است مجلس شورای اسلامی با لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافقت کند،بخش مسکن که در حال حاضر در تاریخی‌ترین و عمیق‌ترین رکود قرن به سر می‌برد را از این وضعیت خارج کند.

*رئیس جمهور مجدداً از آخوندی استفاده نکند

وی با اشاره به اینکه قطعاً با خروج مسکن از رکود مشکل بیکاری نیز تا حدودی رفع می‌شود،تصریح کرد: وزیر کنونی راه و شهرسازی با تمام انتقاداتی که به او وارد است نسبت به مسئولیت و سمتی که دارد ناآشنا نیست بنابراین امیدواریم رئیس جمهور مجدداً از آخوندی در کابینه خود در سمت مسکن و شهرسازی استفاده نکند.

* رئیس جمهور از یک شخصیت فراقوه‌ای در بخش مسکن استفاده کند

بیگدلی ادامه داد: چنانچه مجلس به تفکیک وزارت راه و شهرسازی رأی مثبت داد رئیس جمهور از یک شخصیت فراقوه‌ای در بخش مسکن استفاده کند تا بخش مسکن از این رکود که گرفتار آن شده خارج و مشکل اشتغال نیز تا حدودی رفع شود.

م

وزارت شهرسازی جمهور استفاده ادغام ترابری بیگدلی تفکیک وزارتخانه آخوندی مجدداً ادامه انبوه‌سازان حدودی فراقوه‌ای شخصیت بنابراین اینکه می‌برد ابتدا انجمن تاریخی‌ترین گفت‌وگو کشورهای اشتباه