برگزیده ها
اعلام مخالفت سازمان صنفی رایانه‌ای با تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی

مازندمجلس: نائب رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به فراخوان اخیر اتاق اصناف ایران درخصوص تشکیل اتحادیه صنف کسب و کارهای مجازی در کشور، گفت: این اقدام موازی کاری با فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، باقر بحری نائب رئیس هیات مدیره و مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به فراخوان اخیر اتاق اصناف ایران درخصوص تشکیل اتحادیه صنف کسب و کارهای مجازی در کشور گفت: این اقدام موازی کاری با فرایند قانونی فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و در صورت اجرا، به دلیل موازی کاری، صدمات جبران ناپذیری را به این فعالان وارد خواهد کرد.

بحری با تاکید براینکه فعالان حوزه فاوا جزو صنوف خاص هستند و مشمول قانون نظام صنفی کشور و تشکیل اتحادیه نمی شوند، ادامه داد: تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی رایانه ای، ناظر به فعالیت کسب و کارهایی است که مشمول قانون نظام صنفی کشور هستند یعنی کسب و کارهایی که در حالت عادی دارای محل عرضه هستند. اگر از فضای مجازی برای توسعه کسب و کار استفاده می کنند پس مشمول این آئین نامه نیستند. بر این اساس مطابق با قانون، ایجاد اتحادیه برای این کسب و کارها قابل اجرا نیست و این کسب و کارها باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجوز بگیرند.

وی با تشریح مواد قانونی الزام آور برای دریافت مجوز تمام فعالان حوزه فاوا از سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: علاوه بر مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران، مطابق مصوبه شورای عالی انفورماتیک در مورخ 86/5/3، عضویت تمام فعالان حوزه فاوا در تمامی بخش ها در سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز الزامی است.

مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید براینکه این سازمان حامی تمامی فعالان کسب و کارهای اینترنتی است، گفت: قطعا سازمان به عنوان خانه بزرگ صنف، مانند تمام شاخه های فاوا، حامی کسب و کار تمام فعالان حوزه فضای مجازی است و زیرساخت قانونی و سازوکارهای لازم برای پیگیری مطالبات این صنف را دارد.

بحری در این رابطه ادامه داد: تشکیل یک اتحادیه موازی برای کسب و کارهای اینترنتی نه تنها مشکلات این صنف را حل نمی کند بلکه باعث می شود این فعالان به دلیل تفرق، قدرت واحد خود را برای رویارویی و حل مشکلات از دست بدهند.

آ

فعالان رایانه اتحادیه قانونی مجازی کارهای تشکیل قانون مسئول موازی مشمول تهران کارهایی مطابق تمامی مشکلات اینترنتی ادامه شورای کارها فعالیت کمیسیون رایانه‌ای تجارت الکترونیکی تاکید عنوان براینکه