برگزیده ها
مازندران را از مدیریت منفعل و ناکارآمد برهانید/ هنوز نسیم اعتدال و عقلانیت، اینجا وزیدن نگرفته است

اختصاصی مازندمجلس: اگرچه تدبیر دولت شما این بوده که از عقلا و مدیران همه ی جریان ها استفاده شود اما چگونه می توان از مدیران و مسئولانی که به شعارها و برنامه های دولت اعتقاد ندارند، انتظار تحول و توسعه داشت/ تجربه نشان داده است اگر وعده های معقول یک دولت محقق نشود، مردم در انتخاب های بعدی شانس خدمت را به جریان ها و گفتمان های دیگر خواهند داد تا بخت آن ها را نیز بیازمایند

مازندمجلس: دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران با همه ی فراز و نشیب ها به پایان رسید. لابد خودتان بهتر از هرکسی می دانید که انتخابات این دوره متفاوت تر از دوره های قبل بوده و در هیچ دوره ای رئیس جمهور منتخب در دوره ی دوم تا این اندازه مورد هجمه و تخریب منتقدان و جریان های رقیب نبوده است. هدف مخالفان، القای این پیام به مردم بود که دولت شما، نه تنها کارآمد نبوده، بلکه در نهایت به زیان کشور و ملت ایران گام برداشته است تا سایه ی سرخوردگی وناامیدی، مردم را از حضور حداکثری در انتخابات باز دارد و اینگونه اهداف و مقاصد آن ها تامین شود. مردم ایران در چنین شرایطی و در بازار داغ تهمت ها و تخریب ها و سیاه نمایی ها، به استمرار دولت تدبیر و امید «آری» گفتند.

آقای روحانی، این وضعیت در مازندران به مراتب سخت تر و نابسامان تر بود. مردمی که با هزاران امید در انتخابات سال 92 بیشترین آرا را در سبد حضرتعالی انداخته بودند، در اثر انفعال و بی تدبیری مدیران ارشد استانی و تحقق نیافتن بسیاری از شعارها و برنامه ها، تا حدود زیادی دچار سرخوردگی و یاس شده و بسترها برای پذیرش انتقادات و تخریب ها فراهم تر بود. تا جایی که بسیاری از صاحبنظران در استان، شانس رای آوری شما را در مازندران پایین و منوط به اما و اگرها می دانستند و حتی کارشناسان و مشاوران شما در تهران نیز مازندران را جزء چهار استان آخر قلمداد می کردند و امید چندانی به حمایت دوباره ی مردم از دولت شما را نداشته اند.

اما به واسطه استحکام ریشه های اصلاحات در جای جای مازندران، و با تلاش شبانه روزی مسئولان ستادی و نیروها و بزرگان حامی دولت در شهرستان های مختلف، و همچنین اعلام برنامه ها و شعارهای مطرح شده در مناظره ها و سفرها (به ویژه در سالن سید رسول ساری)، نتیجه ی حاصله از انتخابات، برخلاف پیش بینی ها بود و مردم مازندران با انداختن بیش از یک میلیون و 256 هزار رای به سبد شما، (حدود 150 هزار رای بیشتر از انتخابات قبلی) حماسه سال 92 را پرشورتر تَکرار کرده اند. به گونه ای که مازندران از لحاظ میزان مشارکت (با بیش از 90 درصد)، جایگاه دوم را در سطح کشور کسب، و مابه التفاوت آرای مازندران، کمبود آرای شما در 4 استان دیگر را نیز جبران کرده است.

آنچه واضح است مردم مازندران، علیرغم همه ضعف ها و کاستی ها، و در میان انبوه تخریب ها و سیاه نمایی ها، برای پیروزی شما سنگ تمام گذاشته اند و امروز انتظار دارند شعارها و برنامه هایی که در سفرها و مناظره ها اعلام کرده اید، هرچه زودتر محقق شود.

آقای دکتر روحانی، متاسفانه پس از گذشت حدود 4 سال، هنوز نسیم اعتدال و عقلانیت در مازندران وزیدن نگرفته و حال و هوای استان همچنان حال و هوای دولت قبل است: سرد، و سرشار از یاس و نا امیدی!

مازندرانی که پتانسیل توسعه در سه محور گردشگری، صنعت و کشاورزی را داراست در سایه ی بلاتکلیفی و بی برنامگی مسئولان ارشد استان، هنوز محور مشخصی برای توسعه ندارد و همچنان در باتلاق بیکاری و معضلات اجتماعی گرفتار است.

این در حالی است که به باور بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران، مهمترین دلیل محقق نشدن شعارها و برنامه های چهار سال نخست دولت تدبیر در مازندران، اعتقاد نداشتن بسیاری از مدیران و مسئولان استان به دولت شما، دغدغه نداشتن جهت تحقق برنامه های مدنظر و کار در حد رفع تکلیف بوده است. چرا که بسیاری از آن ها از بقایای دولت قبل هستند که به جای تغییر! از شهرستانی به شهرستان دیگر و یا از سِمَتی به سِمَتی دیگر منتقل شده اند. اگرچه تدبیر دولت شما این بوده که از عقلا و مدیران همه ی جریان ها استفاده شود اما چگونه می توان از مدیران و مسئولانی که به شعارها و برنامه های دولت اعتقاد ندارند، انتظار تحول و توسعه داشت.

نتیجه این می شود در هفته دولت، کمتر مسئولی در مازندران در دفاع از عملکرد دولت، سخن می گوید و فاجعه تر اینکه در انتخابات اخیر برخی از آن ها، در ستادهای رقیب فعالیت می کنند و لابد با پیروزی مجدد شما، انتظار ابقا یا ترفیع مقام دارند!

آقای روحانی، آنچه مسلم است مردم مازندران همراه با مردم سایر استان ها، خواهان تغییر وضعیت موجود اند. انفعال مدیران ارشد مازندران، صدای همه ( از جوانان و دانشجویان گرفته تا بانوان و تولیدکنندگان و نمایندگان و ...) را در آورده است.

اگرچه تاکنون هر یک از این گروه ها مراتب ناخرسندی خود را بارها و به طرق مختلف ابراز کرده اند، ظاهرا تصمیم یا مصلحت دولت، چنین بود که مدیریت فعلی تا پایان دولت یازدهم به کار خود ادامه دهد. اما انتظار می رود در این دوره تصمیمات لازم، جدی تر از قبل و با مشاوره از آگاهان و دلسوزان استان در راستای تحقق شعارهای دولت و مطالبات مردم در جهت توسعه مازندران اتخاذ شود.

تجربه نشان داده است اگر وعده های معقول یک دولت محقق نشود، مردم در انتخاب های بعدی شانس خدمت را به جریان ها و گفتمان های دیگر خواهند داد تا بخت آن ها را نیز بیازمایند. بنابراین نگذارید با انتخاب و انتصاب مدیرانی منفعل و ناکارآمد، مردم از گفتمان اعتدال و اصلاحات که در سال های اخیر به عنوان یک سبک زندگی در کشور پذیرفته شده است، سرخورده و ناامید شوند.

سخنی با دکتر روحانی سخنی با دکتر روحانی منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مازندران را از مدیریت منفعل و ناکارآمد برهانید هنوز نسیم اعتدال و عقلانیت در مازندران وزیدن نگرفته است آمار آرای مازندران به روحانی مازندران برای روحانی سنگ تمام گذاشت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مجید ساجدی فر