برگزیده ها
تمایل روس‌ها برای مشارکت در توسعه 9 میدان نفت و گاز ایران

مازندمجلس: معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: شرکت‌های روسی برای مشارکت در توسعه 9 میدان نفت و گاز در ایران ابراز تمایل کردند.

مازندمجلس: معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: شرکت‌های روسی برای مشارکت در توسعه 9 میدان نفت و گاز در ایران ابراز تمایل کردند.

به گزارش ایلنا، امیر حسین زمانی نیا پس از پایان همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ 2017 در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، از فرصت‌های موجود برای شرکت‌های روس به‎منظور مشارکت در توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران سخن گفت.

ایران و روسیه در حاشیه همایش یاد شده، نقشه راهی برای همکاری در بخش انرژی امضا کردند، هدف از این توافق، ایجاد شرایطی ترجیحی برای پروژه های سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: این نخستین بار بود که در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ شرکت می‌کردم و از این فرصت برای گفت‌و‌گو با نمایندگان اصلی بخش نفت و گاز و ساختارهای اقتصادی، استفاده کرده‌ام: من با چند مدیر شرکت‌های نفتی و وزیران نفت چند کشور گفت‌وگو داشته‌ام و همچنین در چند نشست تخصصی درباره دورنمای بخش نفت و گاز شرکت کردم.

به گفته زمانی نیا، یکی از مهمترین مسائل مورد بحث در این همایش، تأثیر بخش انرژی بر محیط زیست و توازن میان انرژی و محیط زیست بود و یکی از موضوع‌های جدید مطرح شده، مسئله نقش نفت و گاز به عنوان سوخت های فسیلی پس از سال 2050 میلادی بوده است.

وی اعلام کرد که به احتمال زیاد، سهم نفت و گاز از سبد انرژی جهان، در آینده نسبت به سطح کنونی حدود 80 درصد، متفاوت خواهد بود اما همچنان بخشی مهم باقی خواهد ماند. بنا بر این، لازم است سرمایه گذاری جدی برای توسعه بخش نفت و گاز انجام شود. در این همایش همچنین راهکارهای جذاب و خلاقانه ای برای بخش نفت و گاز ارائه شد.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی همچنین با اظهار نظر درباره نشست کار گروه همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی، اعلام کرد 6 تا هفت شرکت روس تمایل خود را برای توسعه 9 میدان نفت و گاز ایرانی ابراز کرده اند.

این شرکت‌ها، پیش از این بررسی های اولیه را انجام داده و کارهای لازم را ارزیابی کرده اند. برخی از این شرکت ها، هم اکنون طرح جامع توسعه (MDP) را تهیه کرده اند. ایران این طرح‌ها را بررسی خواهد کرد.

زمانی نیا با بیان این که، احتمال همکاری میان شرکت‌های نفت و گاز روس و ایرانی، بالاست، ابراز امیدواری کرد که مرحله عملی همکاری‌ها، در آینده‎ای نزدیک آغاز شود.

 

 

توسعه همایش انرژی شرکت‌های اقتصادی تمایل همکاری همچنین زمانی معاون میدان مشارکت الملل ابراز بازرگانی اعلام احتمال ایرانی بررسی درباره المللی پترزبورگ روسیه سرمایه گذاری