برگزیده ها
 اصلاحاتی باید در روش کار انتخابات صورت گیرد

مازندمجلس: رئیس مجلس گفت: وزارت کشور و کمیسیون شوراها مشکلات روند برگزاری انتخابات را رفع کنند

مازندمجلس: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 16 خرداد) پارلمان پس از ارائه گزارش وزیر کشور درباره انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: وزیر کشور گزارش روشن و شفافی از انتخابات ارائه کرد، البته همانطور که خودتان هم متذکر شدید، اصلاحاتی باید در روش کار انتخابات صورت گیرد.

وی با انتقاد از صف‌های طولانی انتخابات افزود: با وجود صف‌های طولانی با اینکه چندین بار در قوانین گفته شده، لازم است انتخابات مکانیزه برگزار شود تا این نگرانی مردم نیز رفع شود و در وقت‌شان نیز صرفه‌جویی صورت گیرد، اما عملا این روند انجام نشده است؛ البته در بعضی از حوزه‌ها انجام شده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم کمیسیون شوراها با کمک مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشردهای برگزار کنند تا این مسئله حل شود، در انتخابات بعدی اگر لازم است نرم‌افزارها کنترل شود، تا انتخابات بعدی مکانیزه برگزار شده و شاهد صف‌های طولانی نباشیم.

لاریجانی با تأکید بر اینکه در روز انتخابات تغییر فهمی نسبت به قانون و آئین‌نامه و ثبت مشخصات سجلی وجود داشت، گفت: همین موضوع وقت‌گیر بود که وزارت کشور باید تلاش می‌کرد که تفسیر یگانه‌ای درباره این موضوع حاکم شود، اما در کل این موضوع تا ساعات پایانی رأی‌گیری طول کشید که این هم از آن دسته مطالبی است که اگر اصلاح آئین‌نامه می‌خواهد، باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: روند انتخابات باید طوری باشد که  وقتی شما کد ملی را ثبت کردید، دیگر احتیاجی به ثبت مشخصات سجل نباشد، زیرا وقت‌گیر است، بنده فکر می‌کنم که در حال حاضر زمان خوبی است که وزارت کشور با کمیسیون شوراها ارتباط نزدیکی داشته باشد تا مشکلات مرتفع شود تا انتخابات نیز با سرعت و با آرامش بیشتری برگزار شود.

علی لاریجانی