برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت خارجه عربستان پیام‌هایی را به مردم قطر پس از اعلام قطع روابط دیپلماتیک این کشور با دوحه فرستاد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه عربستان پس از قطع روابط دیپلماتیک این کشور با قطر، چهار پیام توئیتری را با عنوان "پیام دوستی و محبت به ملت قطر" فرستاد.

وزارت خارجه این کشور در پیام‌هایش اعلام کرد، عربستان حامی ملت قطر و امنیت و ثبات آن خواهد بود.

وزارت خارجه این کشور افزود که عربستان به مهیا کردن همه تسهیلات و خدمات به حجاج و زائرین قطری متعهد و پایبند است.

وزارت خارجه عربستان در ادامه اعلام کرد که ملت قطر همان امتداد طبیعی و اصیل برادرانشان در عربستان هستند و خروج شهروندان قطری از عربستان و منع ورودشان به این کشور به دلایل امنیتی و پیشگیرانه است.

وزارت خارجه این کشور در پیام توئیتری دیگر افزود، قطع روابط با قطر، بعد از آن بود که مقامات در دوحه از رسانه‌ها به عنوان منبری برای تروریست‌ها و افراط‌گرایان استفاده کرده و به واسطه آن به عربستان و نمادهایش اهانت کردند.

در پیام توئیتری دیگر این وزارتخانه اعلام کرد که مقامات دوحه شش عهد خود را نقض کردند که این موضوع منجر به قطع ارتباط عربستان با قطر شد که آن پایبندی‌اش به عدم دخالت در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی، حمایت نکردن از گروه اخوان المسلمین و جا دادن آنها در خاک قطر است.

از دیگر عهد و پیمان قطر پایبندی‌اش به طرد همه عناصر متخاصم با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی از خاکش و تابعیت ندادن به هر یک از شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توقف تحریک رسانه‌ای علیه کشورهای این شورا و نیز اجازه ندادن به شخصیت‌های دینی قطر برای استفاده از منابر مساجد و رسانه‌های آن جهت تحریک علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس است که همه را نقض کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین اعلام کرد که عربستان در زمینه حفظ امنیت ملی در برابر خطرات تروریسم و افراط‌گری  تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک و کنسولی خود با دولت قطر گرفت.
عربستان وزارت کشورهای خارجه اعلام همکاری شورای توئیتری روابط تحریک پایبندی‌اش ندادن افزود عنوان دیپلماتیک امنیت شهروندان مقامات استفاده