برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مديركل ميراث‌فرهنگی،كرمان گفت: دو بناي تاريخی خانه امينيان و كاروانسرای وكيل كرمان به بخش خصوصي واگذار شدند.

مازندمجلس: كاروانسرای وكيل و خانه امينيان كرمان به بخش خصوصی واگذار شدبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محمود وفایی با اشاره به اینکه در ادامه روند واگذاری‌های صندوق احیای بناهای تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی کشور، مزایده دو بنای تاریخی شهر کرمان شامل کاروانسرای وکیل و خانه امینیان برگزار شد، گفت: در اوایل خرداد ماه جاری، با بازگشایی پاکت «ج» مربوط به کاروانسرای وکیل، شرکت سمگا توانست بیشترین امتیاز را در این مرحله از مزایده کسب کند.
وی با بیان این‌که در مورد خانه امینیان کرمان، سعید سلطانی‌نژاد صاحب بیشترین امتیاز‌ها از کمیته فنی و بازرگانی شد، اظهار کرد: کاروانسرای وکیل با کاربری اقامتی و پذیرایی و خانه امینیان با کاربری اقامتی پس از طی عملیات مرمت و احیا به بهره‌برداری خواهند رسید.
وفایی با اشاره به این‌که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تحولات فراوانی در حوزه میراث‌فرهنگی کشور رقم خورده است، ادامه داد: از مهم‌ترین این رویداد‌ها تغییر در نوع نگاه و مواجهه با بناهای تاریخی و مرمت و کاربری بخشیدن به این آثار به عنوان یک فرصت درآمدزایی پایدار است. 
تاریخی کاروانسرای کاربری امینیان بیشترین این‌که اقامتی مزایده ادامه اشاره بناهای میراث‌فرهنگی وفایی کرمان