بر اساس این گزارش، میزان جابه جایی بار در مسیر آسیا-آمریکا و به ویژه در کرانۀ غربی آمریکا-آسیا (USWC) شاهد افزایش ۷۳ درصدی و رسیدن آن به ۱۳ هزار و ۱۸۶ TEU در هر هفته و در ماه آوریل بود. این رقم در مسیر مذکور و در سال ۲۰۱۶ میلادی هفت هزار و ۶۰۴ TEU اعلام شده بود.
بر همین اساس، مسئولان خط کانتینری HMM با اشاره به افزایش میزان جابه جایی بار در مسیر آسیا-آمریکا گفت: از زمان همکاری استراتژیک HMM با اعضای ائتلاف کانتینری ۲M متشکل از خط مرسک دانمارک و MSC سوئیس در ماه آوریل شاهد رشد جابه جایی بار در این ماه بودیم.
از سوی دیگر، ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی و خارج شدن آن از صحنۀ تجارت دریایی از ماه فوریه موجب شد تا زمینۀ کافی برای HMM در مسیر تجاری آسیا-آمریکا برای پر کردن خلا موجود بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.
یکی از مقامات رسمی شرکت HMM در پایان این گزارش افزود: به موجب نزدیک شدن به فصل جابه جایی بار و افزایش قابل توجه در رشد عملیاتی شرکت، انتظار رشد تدریجی در میزان سوددهی خود را داریم.