برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت:با افزایش تنش برخی کشورهای عربی و آفریقایی با کشور قطر و ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی قطر از آسمان این کشورها ترافیک هوایی کشور ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز افزایش یافت.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

مه‌آبادی افزود: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود.

وی گفت: این جریان ترافیکی که حدود ۵۰ ترافیک است حدود ۳۰ دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند.

وی افزود: از حدود ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

مه‌آبادی گفت: با درخواست کشور قطر و سازمان بین المللی‌ ایکائو و پایبندی به تعهدات بین المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

وی گفت: پس از ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توانیم به تقاضاهای بین المللی پاسخ بدهیم.  با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین‌تری را هم پاسخگو باشیم.

جریان هوایی ترافیکی مدیرعامل آسمان فرودگاه‌ها پرواز ایجاد عربستان افزود پذیرش می‌شد ناوبری اروپا درخواست می‌توانیم المللی می‌کند ظرفیت بحرین تغییر افزایش شیراز مه‌آبادی آفریقا دقیقه