برگزیده ها
تفکیک وزارتخانه‌ها اقدامی تخصصی است/ دولت می‌خواهد معایب را رفع کند

مازندمجلس: نائب رییس فراکسیون امید، تفکیک وزارتخانه‌ها را اقدامی تخصصی دانست و گفت: ساختارها باید بگونه‌ای باشد که کشور کارآمد اداره شود.

مازندمجلس: نائب رییس فراکسیون امید، تفکیک وزارتخانه‌ها را اقدامی تخصصی دانست و گفت: ساختارها باید بگونه‌ای باشد که کشور کارآمد اداره شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش در حاشیه همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال و در جمع خبرنگاران، در خصوص اقدام دولت در جهت تفکیک وزارتخانه‌ها، گفت: تفکیک وزارتخانه‌ها کار بسیار درستی از جانب دولت است، این اقدام تخصصی است. در ادغام وزارتخانه‌ها عجله‌کاری شد و مشخص شده است که آن ادغام‌ها اشکال و ایراد دارد و دولت به تناسب تجربیاتش می‌خواهد معایب را رفع کند.

او در پاسخ به این سوال که مگر آن ادغام‌ها برای کوچک سازی دولت انجام نشد و آیا این تفکیک برای دولت هزینه ایجاد نمی‌کند؟ اظهار داشت: کوچک‌سازی که آشفتگی و بهم ریختگی در وزارتخانه‌ها را ایجاد کند کار جالبی نیست. ساختارها باید بگونه‌ای باشد که کشور کارآمد اداره شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه منتقدین تفکیک وزارتخانه ها می‌گویند اگر دولت اصل ۴۴ را بخوبی اجرا می کرد دیگر نیازی به تفکیک وزارتخانه‌ها نبود، تصریح کرد: اجرای اصل ۴۴ کار سختی است، چون کشور ما با مدیریت دولتی اداره می‌شود و تمرکزگرا بوده است و فراهم کردن زمینه‌ها مسلما زمانبر است.

تابش افزود:  تفکیک وزارتخانه‌ها ربطی به اصل ۴۴ ندارد. اگر اصل ۴۴ به درستی هم اجرا می‌شد تفکیک وظایف باید انجام شود.

تفکیک وزارتخانه‌ها اداره تخصصی ایجاد اقدام درستی ادغام‌ها کارآمد ساختارها اقدامی می‌خواهد معایب خبرنگاران بگونه‌ای