برگزیده ها
روحانی: نه دولت بنگاه‌دار خوبی است و نه عزیزان نظامی ما

مازندمجلس: سیاست > دولت - حجت الاسلام حسن روحانی گفت: به عنوان نمایندگان ملت، باید دنبال اجرای خواست مردم باشیم.

مازندمجلس:به گزارشخبرآنلاین به نقل از پایگاه اظلاع رسانی دولت،حجت الاسلام  حسنروحانی در ضیافت افطار با رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاستجمهوری دوره دوازدهم را به نزول باران رحمت الهی توصیف کرد و گفت: حضور پرشورمردم، تلاش دشمنانی را که می خواستند کشور را تحت فشار بیشتر قرار دهند، خنثی کرد.

روحانی افزود: رییس جمهور آمریکا به منطقهآمده بود، سران برخی کشورها را جمع کرده بودند و هدف اصلی آنها فشار به ملت ایرانبود، اما در یک موقعیت تاریخی و استثنایی مردم پای صندوق آرا حضور یافته و به خوبیپاسخ بدخواهان را دادند.

رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از مردمبرای اولین بار در این انتخابات شرکت کردند و رای اولی های باور نکردنی در عرصهاین حماسه آفرینی داشتیم، آن را نشان شور و هیجان خاص بوجود آمده در این انتخاباتدانست و اظهار داشت: از رهبری معظم انقلاب که با درایت این انتخابات را به درستیهدایت و ساماندهی کردند و از مردم که حضور باشکوهی در انتخابات داشتند و حرفشان رابا صراحت و نجابت زدند و از ترکیب این درایت، نجابت و صراحت برای کشور در سطحجهان، امنیت، آرامش و عظمت آفریده شد، تشکر می کنم.

روحانی گفت: از دید ما مجلس تنها یک مرجعقانونگذاری نیست و حتی تنها مرجع قانونگذاری و نظارت هم نیست؛ از نظر ما مجلس نقشبسیار مهمی دارد و همانطور که امام(ره) فرمود، مجلس از نظر ما عصاره فضائل یک ملتبزرگ است. مجلس می تواند در کشور جریان سازی و فرهنگ سازی کند و انسجام و وحدت درجامعه بیافریند.

رییس جمهور با تایید این گفته رییس مجلس کهبعد از انتخابات باید از مسائلی که در انتخابات پیش آمد بگذریم، اضافه کرد: درانتخابات مسائلی پیش می آید مقداری از آن طبیعی بوده و مقداری غیرطبیعی است، اماباید از این مسائل بگذریم و آنها را فراموش کنیم. باید به فکر آینده و اهدافمانباشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه همه مسائل دیگر مثلانتخابات فرع و مسیر رسیدن به اهداف بلند کشور مثل رشد و حل مشکلات مردم است،تصریح کرد: همه باید کمک کنند. نه تنها 24 میلیون نفری که به کاندیدای منتخب رایدادند، بلکه 16 میلیون نفر دیگر و حتی حدود 15 میلیون نفر دیگری که به هر دلیل رایندادند، همه باید در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمیتواند بر مشکلات بزرگ کشور مثل اشتغال و رسیدن به رشد حداقل 8 درصدی فائق آید. مگرمی شود با رشد 4 درصدی هدف ایجاد 955 هزار شغل در سال را محقق کرد. خود تحقق رشد 8درصد که در برنامه آمده چگونه باید حاصل شود، چقدر سرمایه گذاری سالیانه می خواهد؟

رییس جمهور گفت: اگر می خواهیم مشکل اشتغالرا درست کنیم و با فقر مبارزه کنیم، باید همه به هم کمک کنیم. شعارها و اهداف همهکاندیداها در این انتخابات تقریبا یکی بود و فقط با شیوه های متفاوت بیان شد. همهبه دنبال رفع مشکل اشتغال، رشد اقتصادی و حفظ برجام بودند. همه بر سر اینکه اهدافاصلی کدامند، اتفاق نظر داشتیم و حالا باید تحقق این اهداف را دنبال کنیم.

رییس جمهور اظهار داشت: باید سیاست از عرصهاقتصاد کناربرود تا میدان برای بخش خصوصی باز شود. باید دولت اقتصاد را رها کند؛نه دولت بنگاه دار خوبی است و نه عزیزان نظامی ما. باید اقتصاد را به مردم واگذارکنیم و یک میدان رقابت آزاد برای مردم بوجود بیاوریم.

روحانی تصریح کرد: شما نمایندگان، خودتان دربرنامه آورده اید که بخشی از سرمایه گذاری لازم در 5 سال آینده باید از خارج تامینشود و سرمایه داخلی برای تحقق اهداف کشور کافی نیست. در 20 سال گذشته کمتر از 5میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرده ایم که با این ارقام تحقق رشد اقتصادی 8درصدی و ایجاد 955 هزار شغل ممکن نیست.

لاریجانی: هدف همه قوا و مسوولین باید تقویتاقتصاد ملی باشد

پیش از سخنان رییس جمهور، علی لاریجانی رییسمجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده مردمبرگزار شد و دولت دوازدهم در حال استقرار است و امیدواریم رییس جمهور اعضای کابینهرا در زمان مقتضی به مجلس معرفی کرده تا کشور زودتر در مدار اجرایی قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هردولتی باید براساس یک پارادایم مسلط و حرف و آرمانی شکل گیرد، اظهار داشت: امروزبا چالش های مختلف منطقه ای و بین المللی مواجه هستیم و همانطور که رهبر معظمانقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) فرمودند همه باید در این زمینه پایداربوده و استقامت کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه امروز قوایمختلف با هدایت های مقام معظم رهبری همین تفکر را دنبال می کنند، خاطر نشانکرد:  امروز مسأله اصلی در کشور وضعیت اقتصادی بوده و اقتصاد ملی کشور مادچار مشکل اساسی و جدی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساسپایش های به عمل آمده در دولت و مجلس حدود 20 مسأله مهم در کشور وجود دارد که بایدنسبت به حل آنها کار کارشناسی صورت گیرد، گفت: متأسفانه امروز اقتصاد ملی ما ضعیفاست و معتقدیم اگر این مسأله رونق پیدا کند، بسیاری از چالش ها برطرف خواهد شد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه تابلوی اصلی دولتدوازدهم باید رونق اقتصاد ملی باشد، اظهار داشت: ساماندهی اقتصاد کشور، تنها برعهده چند دستگاه یا وزارتخانه نیست، بلکه باید همه قوا و مسئولین از عمق جان آن رادرک  و تلاش کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکهباید برای ساماندهی اقتصاد هزینه ها را کاهش داده و تفکر کارآفرینی را در میانجوانان گسترش داده و زمینه را برای حضور آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم، گفت:دانشگاه های ما باید نسبت به رونق اقتصادی و تولید ملی در کشور احساس مسئولیت کردهو حلقه های لازم برای اتصال دانش و تولید را در کشور ایجاد کنند.

لاریجانی ادامه داد: باید تفکر فرهنگی درجامعه به سمتی برود که اقتصاد ملی کشور در آن تقویت شده و کار به عنوان یک ارزشمطرح باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکهمتناسب با شرایط امروز کشور دولت باید تابلوی رونق اقتصاد ملی را در دست داشته وچینش نیروهای خود را متناسب با آن انجام دهد، اظهار داشت: افرادی باید کارها رابرعهده بگیرند که ابتکار کافی برای توسعه و رونق اقتصادی را دارا بوده، تجربه کافیداشته و برای انجام اقدامات، انقلابی باشند و توانمندی لازم برای ایجاد رونقاقتصاد ملی را داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: خواسته مجلس از دولت ایناست که براساس این نکات اصلی چینش نیروها شکل بگیرد تا در 4 سال آینده بتوانیمشاهد انجام اقدامات گسترده و مهم برای توسعه کشور باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید احزاب وگروه ها در زمینه چینش نیروها در دولت بخواهند سهم خواهی کنند، بلکه مهم این استکه افراد کاردان و شایسته برای انجام امور کشور بکار گرفته شود.

لاریجانی با اشاره به حضور نیروهای کارآمد دردولت یازدهم از جمله وزیر جهاد کشاورزی که مورد تأیید همه گروه ها و جناح هاهستند، گفت: در چینش نیروها خط بازی و سیاسی کاری اهمیتی ندارد بلکه مهم استفادهاز نیروهای کارآمد است که می توانند برای کشور به خوبی کار کرده و امور را ساماندهند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطکنونی آنچه باعث می شود که دولت توفیق پیدا کند، این است که بتواند میان قواهماهنگی ایجاد کرده و ملاحظات رهبری را در امور مد نظر قرار دهد.

لاریجانی خاطر نشان کرد:  در موضوع هستهای دولت و مجلس تلاش خوبی را انجام دادند اما اگر هدایت های رهبری در این زمینهنبود، هرگز به توفیق دست پیدا نمی کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه  دولت برای تقویت  بیش از پیش کارآمدی خود و رفع چالش ها، باید درکشور هماهنگی و همدلی ایجاد کند، گفت: ما در کشور با چالش های زیادی روبرو هستیم وبرطرف کردن این چالش ها و انجام امور همواره با مشکلاتی روبرو است.

29219

 

 

اسلامی اقتصاد شورای لاریجانی انتخابات جمهور اینکه ایجاد روحانی اقتصادی اظهار اشاره رهبری اهداف امروز سرمایه مسأله مشکلات زمینه دنبال نیروهای نیروها آینده گذاری میلیون ساماندهی تأکید تابلوی نمایندگان هدایت هستیم افزود دوازدهم تولید ادامه کارآمد توفیق روبرو عزیزان باشند نظامی توسعه اقدامات مختلف دادند همانطور اشتغال درصدی تصریح درجامعه مسائل بگذریم مسائلی نجابت صراحت بسیاری گسترده مقداری داشتیم میدان درایت بوجود براساس