برگزیده ها
وزارتخانه‌هایی که با عملکرد خود از دولت دفاع کردند

مازندمجلس: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در یادداشتی به تبیین اقدامات وزارتخانه‌هایی که با عملکرد خود از دولت دفاع کردند، پراخت.

مازندمجلس: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در یادداشتی به تبیین اقدامات وزارتخانه‌هایی که با عملکرد خود از دولت دفاع کردند، پراخت.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت سید مرتضی افقه به این شرح است:

بعد از سخنرانی انتقاد از خودی های آقای روحانی، ذهن های بسیاری بدنبال یافتن مخاطب این سخنان بودند و برخی نیز در ذهن خود افراد و یا گروه‌هایی را به تصویر کشیدند و برخی نیز در مصاحبه‌های خود افراد یا وزرائی را به عنوان مخاطب بیان کردند.

آنچه آقای روحانی گفت واقعیتی دردآور بود و ایشان باید در انتصاباتش لحاظ کند. با این وصف دو نوع حمایت داریم. برخی وزرا با عملکرد خوبشان در طول چهار سال به پیروزی روحانی کمک کردند و برخی در زمان انتخابات پای کار بودند و شبهات رقبا را پاسخ می‌دادند و برخی در هر دو صحنه موفق عمل کردند.

وزیر امور خارجه، وزیر بهداشت، وزیر اقتصاد و دارائی و وزیر کار و رفاه از جمله افرادی بودند که هم در عمل موفق عمل کردند و خود تبلیغ موفقیت بودند و هم بعضا در زمان انتخابات در حد توان پای کار بودند. بعد از وزارت خارجه که مهمترین کار را کرد و مسیر ر‌ونق اقتصادی را هموار کرد و وزارت اقتصاد که توانست تورم ۴۰ درصدی و نوسانات نرخ ارز را مهار کند، وزارت رفاه که سخت‌ترین مشکلات ناشی از فقر و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از اختلالات اقتصادی را به دوش می‌کشید با انتخاب کادری موفق نسبت به حجم مشکلات به جامانده با عملکردی موفق در تخفیف آلام ناشی از دو پدیده فقر و بیکاری داشت که خود سهمی در اقبال مردم محروم از روحانی داشت.

وزارت بهداشت نیز با عملکردی موفق توانست بخش قابل توجهی از نارضایتی های ناشی از مشکلات بهداشت و درمان را تخفیف داده و عملکرد روحانی را در ذهن مردم موفق نشان دهد.

روحانی عملکرد وزارت مشکلات بهداشت اقتصاد اقتصادی توانست بیکاری تخفیف عملکردی انتخابات وزارتخانه‌هایی مرتضی مخاطب افراد یادداشتی خارجه