برگزیده ها
مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اوضاع منطقه روز به روز به ضرر عربستان و هم پیمانان آمریکا رقم می‌خورد و ما شاهد بریدن برخی از کشورها از این جریان سیاسی حاکم هستیم.

مجتبی ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه قطر در مبنای یک آزادمنشی موضع گرفته و حساب خود را از ائتلاف سعودی جدا کرده، گفت: امروز قطر هزینه‌های انتخاب مسیر آزادی را می‌پردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس رفتار عربستان با قطر را یک آبروریزی بزرگ برای آمریکا، عربستان و وابستگان نظام سلطه در منطقه برشمرد و تأکید کرد: این‌ها کوچک‌ترین حقی برای کشورها قائل نیستند و دیدیم که چگونه به خاطر یک موضع گیری ساده رفتاری سخت کردند.

وی خاطرنشان کرد: قطر کشوری است که تا دیروز در ائتلاف سعودی حضور داشته و هم پیمان آنها بوده اما امروز دیدیم که به یک باره به خاطر یک اظهارنظر متهم به حمایت از تروریست و مداخله در امور  کشورها شد.

ذوالنور تأکید کرد: این رویه دیکتاتوری که امروزه در دستور کار آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها وجود دارد برای ملت‌ها و مردم منطقه یک انزجاری را نسبت به حکامی که از این سیاست‌ها تبعیت می‌کنند، به وجود آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طی این رفتار عربستان سرسپردگی و استانداردهای چندگانه آنها بیشتر افشا می‌شود، اظهار داشت: طبیعتا این اقدام عربستان و هم‌پیمانان آنها موج بیداری اسلامی را سرعت می‌بخشد و در آینده شاهد خواهیم بود که عربستان در منطقه تنهاتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با ادامه این وضعیت اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس دیگر هویت سابق خود را نخواهد داشت، بیان کرد: آنها روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند و این به معنای تضعیف جایگاه عربستان در منطقه و تقویت محور مقاومت است.

ذوالنور در پایان بیان داشت: اوضاع منطقه روز به روز به ضرر عربستان و هم پیمانان آمریکا رقم می‌خورد و ما شاهد بریدن برخی از  کشورها از این جریان سیاسی حاکم هستیم.
 
عربستان منطقه آمریکا ذوالنور اینکه امنیت کمیسیون اوضاع پیمانان می‌خورد رفتار تأکید دیدیم  کشورها امروز هم‌پیمانان جریان کشورها بریدن سیاسی هستیم ائتلاف سعودی