برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: شایعه سمی کردن خرماها توسط داعش و انتقال بیماری از خفاش به خرماهای بم دروغ است.

مازندمجلس: رد شایعه سرایت بیماری از خفاش به خرماهای بم/ خرماها سالم هستندبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سمیره صباح در واکنش به مطلب منتشره در خصوص «سرایت بیماری خطرناک از طریق خفاش‌ها به خرما‌های بم»، گفت: جای بسی تاسف است که انتشار شایعات در خصوص فرآورده‌های غذایی به تفریح جذاب در کشور ما تبدیل شده و حالا حالا‌ها قصد فروکش ندارد.
وی با بیان اینکه آتش شایعات یکبار به بهانه خرماهای سمی شده توسط داعش، فراگیر می‌شود و بار دیگر درباره خرماهای بم پراکنده می‌شود، تاکید کرد: مطلب منتشر شده در خصوص ایجاد بیماری خطرناکی که از طریق خفاش به خرماهای بم سرایت کرده و هرگونه اخبار پیرامون آن تکذیب می‌شود.
صباح ضمن درخواست از مردم برای بالا بردن قدرت تحلیل خود در مواجهه با شایعات، اظهار داشت: گرچه استعلامات از بم خط بطلان بر شایعات کشید، اما بد نیست مردم بدانند که اصولا در خود بم به ندرت خفاشی مشاهده می‌شود که بخواهد دستاویز چنین شایعاتی پیرامون خرماهای آن منطقه باشد و مهم‌تر آنکه خرماهای فرآوری شده این شهرستان، قطعا با نظارت مسئول فنی و کسب تاییدیه‌های بهداشتی عرضه می‌شود.
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه علاج بیماران شایعه ساز عدم توجه به مطالب کذب آن‌ها و سنجش مطالب مطروحه با مبانی عقلی و علمی و عدم انتشار آن‌ها است. ضمن آنکه امید می‌رود پلیس فتا در کنار فعالیت‌های فرهنگی خود برای ارتقای فرهنگ «نه به شایعات»، به مبارزه بیش از پیش با اخلالگران فضاهای مجازی اهتمام بورزد و متخلفان را به جامعه معرفی کند تا جرم بودن این شوخی‌های سیاه برای مردم بهتر عیان شود.  
خرماهای شایعات بیماری سرایت نظارت آن‌ها پیرامون مطالب فرآورده‌های جامعه انتشار شایعه غذایی