برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر نفت اظهار کرد: روزنامه کیهان گفت در بنزین خودکفا شدیم که خودش هم باید جواب بدهد. بروید و از آقای شریعتمداری بپرسید که چرا ادعای خلاف کرده است.

مازندمجلس: بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت ضمن رد ادعای کاهش تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از افتتاح، گفت: تولید مستمر شروع شده و اکنون در حال تثبیت تولید هستیم. من هم هیچ گاه نگفتم در بنزین خودکفا می‌شویم، کیهان گفته خودکفا شدیم که خودش هم باید جواب بدهد. بروید و از مدیر مسوول آن بپرسید که چرا ادعای خلاف کرده است.

وی در رابطه با مسائل اخیر به‌وجود امده در مورد قطر نیز گفت: قطر مسئله خاصی ندارد و کارمان طبق روال و برنامه ادامه پیدا می‌کند.

او در پاسخ به ادعایی مبنی بر شکست مذاکرات با هند، اظهار کرد: مسئله ترکیه و هند و دروغ به این بزرگی که هندی‌ها درباره ترکیه با ما صحبت کردند را چه کسی گفته؟ این چه حرفی است که می‌زنند و چه مبنایی دارد؟

زنگنه تاکید کرد: یکی از مصادیق شرافت و صداقت به اخلاق حرفه‌ای این است که حرف مبنا داشته باشد. دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در شأن خبرنگاری و این حرفه باارزش نیست. ما با هندی‌ها بر سر قیمت گاز  و شرط آنان برای توسعه میدان فرزاد B به توافق نرسیدیم. البته مذاکرات تمام نشده و راه‌ وجود دارد و دو راه را نیز به موازات پیگیری می‌کنیم. یکی اینکه شرکت گاز پروم روسیه قرار است همان میدان را برای فرزاد B و فرزاد A پیشنهاد دهد و دیگر اینکه ما خودمان شروع کردیم تا مطالعات میدان را تکمیل کنیم که اگر قرار شد به روش دیگری میدان را توسعه دهیم، مطالعات آن را داشته باشیم.

وزیر نفت همچنین درباره تشکیل کارگروه‌های تشکیل شده در این وزارتخانه گفت: این کارگروه‌ها برای عقد قرارداد هستند و کار آنها به بهره‌برداری رساندن پروژه‌ها نیست. اول قراردادها باید منعقد شود و بعد از چند سال به بهره‌برداری خواهند رسید که برای قراردادهای بالادستی نفت است. برای هر یک از میدان‌ها یک کارگروه تشکیل دادیم که یک بخش فنی و یک بخش شورای عالی مخازن در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در رابطه با تغییرات احتمالی کابینه آینده اطلاعی دارد یا خیر، گفت: نه من خبری ندارم.

وزیر نفت تاکید کرد: متن حکم گاز ترکیه محرمانه است و ما اصل داستان را می‌توانیم توضیح دهیم اما متن محرمانه است و نه طرف ترکیه‌ای نه ما قانونا نمی‌توانیم منتشر کنیم، اما مشکلی ندارد که در اختیار مراجع رسمی کشور قرار گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: ما همیشه در صدد تنوع مشتریان خود هستیم. در طول تحریم ما پنج مشتری داشتیم و اکنون این تعداد اضافه شده اما قیمت فروش نفت ما معمولا به شرق دور بیشتر از اروپاست.
میدان تشکیل رابطه فرزاد تولید بنزین ترکیه ادعای توسعه تاکید مطالعات محرمانه بهره‌برداری درباره اینکه مذاکرات خودکفا هستیم اکنون کیهان مسئله ندارد اظهار زنگنه می‌کند هندی‌ها