برگزیده ها
اخراج دهها کارمند اوبر به علت آزار جنسی کارکنان زن

مازندمجلس: مدیران اوبر می گویند در حال تحقیق در مورد ایجاد مزاحمت های جنسی متعدد زنان در این شرکت هستند و تاکنون بیش از 20 نفر را به همین علت اخراج کرده اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، در ماه های اخیر تعدادی از کارکنان زن اوبر که از این شرکت جدا شده اند می گویند مدیران ارشدشان آنها را مورد آزار جنسی قرار داده اند. اوبر اگر چه در ابتدا اتهامات یاد شده را تکذیب کرد، اما حالا درصدد بررسی موضوع است تا از کاهش اعتبار و زیرسوال رفتن حیثیت خود جلوگیری کند.

بررسی های اوبر که در هفته های گذشته بی سروصدا در جریان بوده تا به حال منجر به اخراج بیش از 20 کارمند این شرکت به همین علت شده و قرار است در آینده تعداد بیشتری از کارکنان اوبر به علت مزاحمت جنسی و آزار کارمندان زن کارشان را در اوبر از دست بدهند.

موسسه حقوقی Perkins Coie می گوید تا به حال به 215 پرونده خاص مزاحمت و تبعیض جنسی در اوبر رسیدگی کرده و البته 100 پرونده را مسکوت باقی گذاشته است. این پرونده ها مواردی همچون تبعیض، آزار جنسی، انتقام گیری و دیگر اشکال مزاحمت را دربرمی گیرند.

اولین بار یکی از مهندسان سابق اوبر به نام سوزان فاولر با ارسال نامه ای سرگشاده، به شرح مزاحمت های جنسی مدیران و برخی کارکنان مرد اوبر در قبال خود پرداخت. انتشار این نامه به استعفای آمیت سینهال معاون اول بخش مهندسی اوبر انجامید.

آ

کارکنان مزاحمت پرونده تبعیض مدیران کارمند اخراج بررسی