برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر خبرگزاری صداوسیما بازتاب رسانه‌ای حوادث تروریستی صبح امروز تهران را در رسانه‌های خارجی مورد بررسی قرار داد.

مازندمجلس: حسن عابدینی که در شبکه خبر سخن می‌گفت با اشاره به بازتاب رسانه‌ای حوادث تروریستی صبح امروز تهران در رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های غربی اظهار کرد: اکثر رسانه‌های خارجی نکاتی را مطرح و نکاتی را مطرح نمی‌کردند. به عنوان مثال همانگونه که وزیر اطلاعات بارها اعلام کرده بود که عملیات‌های تروریستی در ایران پیش از آنکه اتفاق بیفتد منهدم می‌شوند. از جمله موضوعاتی است که در رسانه‌های خارجی به آن پرداخته شد.
او ادامه داد: از دیگر موضوعات توجه رسانه‌های خارجی در پوشش اخبار حوادث تروریستی صبح امروز تهران این بود که این اتفاقات می‌تواند باعث ایجاد وحدت در جمهوری اسلامی شود. تا جایی که حتی برخی از رسانه‌ها برخلاف میل باطنی خود به این موضوع اعتراف کردند.
این کارشناس رسانه حضور سریع نیروهای امنیتی در صحنه حملات تروریستی تهران را از دیگر نکات مورد توجه رسانه‌های خارجی برشمرد و اظهار کرد: از نخستین لحظه انتشار اخبار حوادث در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های غربی نیز پوشش گسترده‌ای از این حملات تروریستی داشتند و با کارشناسان متعددی صحبت کردند. اولین موضوعی که در اغلب رسانه‌های غربی مورد تاکید قرار گرفت این بود که برای اولین بار پس از دو دهه در ایران حوادث تروریستی رخ داده است.
عابدینی سفر ترامپ به عربستان را از دیگر نکات مورد توجه رسانه‌های غربی برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از رسانه‌های غربی سفر اخیر ترامپ به منطقه و کشور عربستان را بی‌ربط به اتفاقات تروریستی ایران نمی‌دانستند.
او ادامه داد: کاملا مشخص است که ایران همواره در خط مقدم جبهه با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کرده است و این موضوع نیز مورد توجه بسیاری از رسانه‌های غربی واقع شده بود. همچنین از دیگر نکاتی که به شخصه برای خودم نیز جالب بود پرداخت رسانه‌های غربی به جامعه اطلاعاتی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران بود که می‌تواند با مسائل تروریستی برخورد کند.
این کارشناس رسانه همچنین با اشاره به واکنش مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای دیگر نسبت به حملات تروریستی صبح امروز تهران افزود: از اولین ساعات انتشار اخبار حملات تروریستی تهران، مقام‌های کشورهای دوست با انتشار پیام‌هایی با مردم ایران ابراز همدردی و این حملات تروریستی را محکوم کردند. اما تا این لحظه هنوز پیامی از سوی دولت سعودی منتشر نشده است چراکه سعودی‌ها خودشان به حمایت از داعش محکوم هستند.
او خاطرنشان کرد: از سوی یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا پیامی منتشر شد که کاملا بیانگر کینه آنها به کشورهای اسلامی بود.
عابدینی در پایان سخنانش ایران را قربانی حوادث تروریستی برشمرد و یادآور شد: در طی این 38 سال بیش از 17 هزار شهید ترور دادیم که اکثر آنها در اوایل انقلاب و از سوی گروهک‌های تروریستی، در واقع داعش آن زمان به شهادت رسیدند.
تروریستی رسانه‌های تهران حوادث خارجی حملات اسلامی انتشار اولین کشورهای برشمرد اخبار امروز نکاتی عابدینی خاطرنشان پیامی منتشر کاملا مقام‌های همچنین محکوم عربستان بسیاری موضوع ادامه اظهار اشاره اتفاقات می‌تواند رسانه کارشناس جمهوری ترامپ