برگزیده ها
انتخابات ما هنر را گسترش داد/اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند

مازندمجلس: رییس‌جمهور تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند.

مازندمجلس: رییس‌جمهور تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن روحانی در دیدار با هنرمندان عنوان کرد: بسیار خوشحالم که امشب خدمت اهالی فرهنگ و هنر هستیم و برای ما شب به یاد ماندنی است. نسبت به آنهایی که رابطه بین انسان‌ها و رابطه بین انسان و خالق و طبیعت را با زبان هنر می‌سازند احترام قائلیم.

او افزود: اساس دین هم همین است دین هنر سخن گفتن با خدا را به ما می‌آموزد و نحوه مناجات و عبادت و حرف زدن با حق را از دین می‌آموزیم. هنر به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدایمان و با هم نوعان‌مان خارج از اینکه از چه قوم و مذهب و زبان و ملیتی هستند، برخورد کنیم. چون نه علم مرز دارد و نه هنر مرز را می‌شناسد بنابراین ما با هنر زنده‌ایم و دین ما دین هنر است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: قرآن ما اساسش بر هنر است دینی که معجزه‌اش کتاب و سخن و کلام است افتخار ما این است قران همیشه زنده است و معجزه جاودانه ما است. اذان مغرب خط پایان همه حرف‌هاست. از هنرمندان کشور و از اصحاب فرهنگ کشور بسیار متشکرم در انتخابات حماسه بزرگی آفریده شد البته که همه در این حماسه سهم داشتند اما هنرمندان ما پیش و بیش از دیگران در صحنه فعال بودند و جوانان ما در سراسر کشو در انتخابات هنرمند شدند و سینماگر و صاحب طنز شدند و با موبایل‌هایشان با هم وطنانشان و جهانیان سخن گفتند.

او افزود: پس انتخابات ما هنر را گسترش داد. این حماسه افتخار بزرگی برای مردم بود البته آنکه در انقلاب به ما دموکراسی را یاد داد امام بود و نماد دموکراسی خانه ملت است و این دو باید هزینه دموکراسی ۲۹ اردیبهشت را پرداخت می‌کردند. تروریسم روبروی هنر است و زبانش خشونت است و هدفش از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است. ملتی که از روز اول قربانی ترور بوده بعد از پیروزی انقلباب برابر تروریسم ایستاده و ملت‌های بزرگی را نجات داده باید بهای ایستادگی خود را پرداخت کند.

روحانی تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند و صندوق را نمی‌خواهند ملت ما از امروز مقاوم‌تر و پرشورتر از همه روزها برابر خشونت و ترور می‌ایستد این ملت بزرگ و همه ملت‌های آزاده جهان برابر خشونت ایستادگی می‌کند.

او گفت: تروریست ها در گذشته هر روز به فکر ورود به کشور و ضربه به ملت بودند و ده‌ها بار تلاش کردند امروز هم اگر می‌خواستند وارد حرم و شوند ناموفق شود و امروز که خواستند وارد مجلس شوند و برابر نمایندگان ملت از سلاح خود استفاده کنند ناکام ماندند.

ادامه دارد...

 

خشونت امروز هنرمندان برابر انتخابات دموکراسی روحانی بزرگی حماسه تاکید مردم‌سالاری نمی‌پسندند البته ایستادگی ملت‌های پرداخت افتخار تروریسم تقدیم بهشتی‌ها مطهری‌ها رییس‌جمهور گسترش آزاداندیشی شهیدانی رابطه فرهنگ بسیار افزود