برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: می توانیم اعلام کنیم عملیات تروریست‌ها در مرقد امام کاملاً ناکام ماند و تیم نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) کاملا موفق عمل کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز گفت: ما امروز شاهد ۲ واقعه تروریستی در تهران بودیم. آنچه که پس از بررسی ها مشخص شده این است که هدف تیم اول ورود به داخل حرم امام بود. که در داخل محوطه مرقد، عوامل نیروی انتظامی مشکوک می شوند و پس از اولین واکنش، نفر اول خود را منفجر می کند و نفر دوم توسط نیروی انتظامی مورد هدف قرار می گیرد. که می توانیم اعلام کنیم این عملیات تروریست ها کاملاً ناکام ماند و تیم نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) کاملاً موفق عمل کرد.

وی افزود: گروه دوم که تا این لحظه می توانیم بگوئیم سه نفر بودند و هر سه نفر هم به هلاکت رسیدند از درب ورودی ارباب رجوع مجلس با پوشش وارد می شوند و بلافاصله مامور مستقر در قسمت ورودی را مورد هدف قرار می دهند و از همان جا که حرکت می کنند؛ هر کس را در مسیرشان قرار داشته مورد هدف قرار می دهند که تعدادی شهید و تعدادی مجروح می شوند.

معاون وزیر کشور گفت: در این عملیات، هدف گروهک ها این بوده که وارد صحن مجلس بشوند یعنی هدف اصلی مجلس بوده است که بلافاصله نیروهای امنیتی وارد عمل می شوند و مسیر به سمت مجلس بسته می شود و نهایتاً این افراد وارد طبقه چهارم ساختمان دفتر نمایندگان مجلس می شوند. خوب نیروهای ویژه وارد عمل شدند و در نتیجه هر سه نفر به هلاکت رسیدند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: این عملیات قدری طولانی شد؛ علت این بود که افرادی از ارباب رجوع و کارمندها در طبقات حضور داشتند و نیروهای عمل کننده باید دقت کافی را به خرج می دادند که حادثه ای برای مردم و حاضرین ایجاد نشود. لذا با دقت بالا این کار صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کسی دستگیر شده است؟ گفت: در یکی دونقطه که بعداً اعلام خواهیم کرد، افراد مشکوکی دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال درخصوص شهدای این واقعه تروریستی گفت: شهدا عمدتاً افراد ارباب رجوع بودند، تعدادی کارمندان دفاتر نمایندگان مجلس بودند و یک نفر هم از ماموران که در بدو ورود به شهادت رسیدند.

وی همچنین گفت: گزارش اولیه که به ما دادند، به ۴ نفر اشاره شد اما الان آنچه که از جنازه ها بدست آمده ۳ نفر هست. البته بررسی ما ادامه دارد و تصاویر دوربین ها و سایر موارد در حال بررسی است.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که آیا این ۲ گروه تروریستی ارتباطی با هم داشتند؟ گفت: این البته قابل بررسی است، اما با توجه به هماهنگی زمانی، این دو واقعه باید قاعدتاً یک ارتباطی با هم داشته باشد. در خصوص این ارتباط بعداً صحبت می‌کنیم.

27219

بررسی تروریستی افراد ذوالفقاری انتظامی ارباب واقعه نیروی امروز رسیدند عملیات تعدادی نیروهای بلافاصله نمایندگان ارتباطی البته بعداً دستگیر دادند اعلام گزارش حادثه ارتباط مشکوک معاون امنیتی هلاکت کاملاً توانیم ورودی