برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس‌جمهور تاکید کرد: مطهری‌ها و بهشتی‌ها کشته آزاداندیشی و فکر خود هستند اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملت شهیدانی را تقدیم می‌کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در دیدار باهنرمندان از حضور در جمع اهالی فرهنگ و هنر ابراز خرسندی کرد و گفت: نسبت به آنهایی که رابطه بین انسان‌ها و رابطه بین انسانو خالق و طبیعت را با زبان هنر می‌سازند احترام قائلیم.

اظهارات حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار را در زیر بخوانید؛

*دین هنر سخن گفتن با خدا را به ما می‌آموزد و نحوه مناجات و عبادت و حرف زدن با حقرا از دین می‌آموزیم. هنر به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدایمان و با هم نوعان‌مانخارج از اینکه از چه قوم و مذهب و زبان و ملیتی هستند، برخورد کنیم. چون نه علممرز دارد و نه هنر مرز را می‌شناسد. بنابراین ما با هنر زنده‌ایم و دین ما دین هنراست.

*قرآن ما اساسش بر هنراست. دینی که معجزه‌اش کتاب و سخن و کلام است. افتخار ما این است. قران همیشه زندهاست و معجزه جاودانه ما است. اذان مغرب خط پایان همه حرف‌هاست. از هنرمندان کشور واز اصحاب فرهنگ کشور بسیار متشکرم.

*در انتخابات حماسه بزرگی آفریده شد البته که همهدر این حماسه سهم داشتند. اما هنرمندان ما پیش و بیش از دیگران در صحنه فعال بودندو جوانان ما در سراسر کشور در انتخابات هنرمند شدند و سینماگر و صاحب طنز شدند و باموبایل‌هایشان با هم وطنانشان و جهانیان سخن گفتند.

* پس انتخابات ما هنررا گسترش داد. این حماسه افتخار بزرگی برای مردم بود. البته آنکه در انقلاب به مادموکراسی را یاد داد امام بود و نماد دموکراسی خانه ملت است. گویا این دو باید هزینهدموکراسی ۲۹ اردیبهشت را پرداخت می‌کردند.

*تروریسمروبروی هنر است و زبانش خشونت است و هدفش از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است.ملتی که از روز اول قربانی ترور بوده بعد از پیروزی انقلاب برابر تروریسم ایستادهو ملت‌های بزرگی را نجات داده است و باید بهای ایستادگی خود را پرداخت کند.

* مطهری‌ها و بهشتی‌هاکشته آزاداندیشی و فکر خود هستند. اگر ملت امروز در کنار مرقد امام و خانه ملتشهیدانی را تقدیم می کند به این خاطر است که اهل خشونت مردم‌سالاری را نمی‌پسندندو صندوق را نمی‌خواهند. ملت ما از امروز مقاوم‌تر و پرشورتر از همه روزها برابرخشونت و ترور می‌ایستد. این ملت بزرگ و همه ملت‌های آزاده جهان برابر خشونتایستادگی می‌کند.

* تروریست ها در گذشتههر روز به فکر ورود به کشور و ضربه به ملت بودند و ده‌ها بار تلاش کردند. امروز هم می‌خواستند وارد حرم و شوند، اما ناموفق شدند. می‎خواستند وارد مجلس شوند وبرابر نمایندگان ملت از سلاح خود استفاده کنند، اما ناکام ماندند.

27219

انتخابات بزرگی حماسه خشونت امروز البته پرداخت ملت‌های برابر انقلاب افتخار آزاداندیشی مطهری‌ها مردم‌سالاری روحانی دیدار هنراست رابطه فرهنگ هنرمندان