برگزیده ها
از«پیشنهاد جالب یک نماینده به اسماعیلی در صورت سفر به مازندران» تا «آخرین وضعیت معادن ایران در سال های تحریم و رکود» + تصاویر

گزارش مازندمجلس: کمیته ای موسوم به کمیته ایمنی تشکیل داده ایم تا از معادن زغال که در معرض حوادث بیشتر قرار دارند بازدید و نظارت انجام دهند/ معادن کشور ما، حتی پس از تحریم‌های استکبار جهانی، حتی در این سال های حاکمیت رکود بر اقتصاد کشور فعال بوده و توانسته وظایف موردنظر را به خوبی انجام دهد

گزار ش مازندمجلس: نادعلی اسماعیلی در ادامه سفرهای استانی و بازدید از معادن و امکانات موجود در استان ها در سفری  48 ساعته به مازندران آمد و میهمان مسئولان نظام مهندسی معدن استان بود.

وی عصر امروز طبق برنامه اعلام شده ی قبلی در جمع خبرنگاران حضور یافت تا از اقدامات و فعالیت های بخش معدن بگوید.

مهندس اسماعیلی، پس از ارائه ی توضیحاتی کوتاه و کلی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت که در ادامه مهمترین اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در چند بند از نظرتان می گذرد:

یکی از برنامه های اصلی من سرکشی از استان ها و بازدید از معادن همچنین دیدار با مسئولان استان ها بوده است  تا از نزدیک به بررسی نظرات، پیشنهادات فعالان عرصه ی معدن بپردازیم. و مازندران جزء آخرین استان هایی است که برای بازدید آمدم ویکی از دلایل مهم آن پیشنهاد دوست قدیمی ام دکتر یوسف نژاد بوده که وی نیز در زمان مسافرت و بازدید از مازندران در استان حضور داشته باشد.

خوشبختانه معادن کشور ما، حتی پس از تحریم‌های استکبار جهانی، حتی در این سال های حاکمیت رکود بر اقتصاد کشور فعال بوده و توانسته وظایف موردنظر را به خوبی انجام دهد و در حوزه فرآوری و تامین مواد اولیه توفیقاتی داشته باشند به گونه ای که صنایع ایران در حال تولید هستند و صادرات سنگ، سیمان، کاشی و ... در حال انجام است.

من معتقدم بعد از نفت، معدن یکی از قسمت هایی بود که به خوبی توانست وظایف خود را انجام دهد. رهبر انقلاب و رئیس جمهور همواره بر ضرورت های بخش معدن تاکید دارند و ما نیز به دنبال شکوفایی این حوزه هستیم.

تعداد معان فعال و غیر فعال کشور 9 هزار معدن است که از این تعداد، ۵ هزار و ۵۰۰ واحد فعال هستند و با در نظر داریم با اصلاح قانون سال 77 معادن متروکه و بلامعارض را فعال کنیم.

میزان ذخایر معدنی اکتشاف شده در کشور ۵۳ میلیارد تن است، آموزش کارگران بخش معدن که از سال گذشته بخشی از آن انجام شده از اولویت های ما است.

برای افزایش صادرات و ایجاد اشتغال بیشتر برنامه داریم. اما پدیده ای به نام طرح زودبازده در بحش معدن در این دولت نداریم البته ممکن است برخی از چنین عناوینی استفاده کنند.

برای پیشگیری از حوادث معدن، از جمله حادثه معدن استان همجوار (گلستان) کمیته حقیقت یاب تشکیل شد تاکنون سه جلسه برگزار شد و در مرحله بررسی و مطالعه علت انفجار هستیم. هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم منتها به محض اتمام مطالعات و روشن شدن علت، نتیجه را رسانه ای خواهیم کرد.

ضمن اینکه کمیته ای موسوم به کمیته ایمنی تشکیل داده ایم تا از معادن زغال که در معرض حوادث بیشتر قرار دارند بازدید و نظارت انجام دهند. در کشور ۲۰۰ معدن زغال سنگ در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۱۵۰ واحد آن فعال است و ضروری است برای ارتقا تجهیزات ایمنی این واحدها، اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

نادعلی اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در نشست با خبرنگاران مازندرانی آخرین وضعیت نظام مهندسی معدن ایران معادن مازندران معادن ایران معدن