برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایسنا نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور آمار قطعی و نهایی قربانیان حادثه تروریستی امروز تهران را تا این ساعت ۴۳ مجروح و ۱۳ شهید اعلام کرد.

مازندمجلس:حسین ذوالفقاری طی سخنانی در برنامه تیترامشب شبکه خبر با بیان اینکه جریان تروریستی در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برایایجاد ناامنی در ایران کرده‌اند، اظهار کرد: در این مدت ده‌ها تیم تروریستی را بااشراف اطلاعاتی و نظامی و تلاش نیروهای انتظامی از مرزها و داخل کشور دستگیر کردهیا منهدم کرده‌ایم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی امروز در حرمامام (ره) اظهار کرد: هدف این تیم تروریستی آن بود که وارد صحن حرم شود کهخوشبختانه نیروی انتظامی حاضر در صحن حرم به آنها مشکوک می‌شود و آنان را پیش ازرسیدن به شبستان و داخل حرم در محوطه بیرون آن محل به هلاکت می‌رساند که در نتیجهاین عملیات تروریستی ناکام می‌ماند و می‌توان گفت از نظر فنی و تکنیکی نیروهای مادر این زمینه موفق عمل کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشارهبه حادثه تروریستی دیگری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد این تیم تروریستیکه مجلس را هدف قرار داده بودند از مسیری که محل ارباب‌رجوع بود که در واقع ساختمانیدر کنار ساختمان مجلس شورای اسلامی است و به آن نیز راه دارد انتخاب کردند و با بهشهادت رساندن ماموری که در کنار در ورودی این ساختمان قرار داشت وارد محوطه می‌شوندو به محض ورود اکثر کسانی که در محل حاضر بودند که بیشترشان ارباب رجوع تشکیل می‌دادهاست مورد اصابت گلوله قرار می‌دهند.

ذوالفقاری ادامه داد: هدف این گروه تروریستیاین بود که به صحن مجلس برسد اما نیروهای سپاه بلافاصله مسیر صحن را پوشش می‌دهندو آن را ایزوله می‌کنند که در نتیجه روال کار مجلس به صورت طبیعی ادامه می‌یابد وواکنش به موقع نیروهای نظامی مستقر در مجلس سبب می‌شود که این گروه تروریستی خودرا با آسانسور به طبقه چهارم که دفتر نمایندگان است برسانند و درگیری در آنجاادامه یابد. در نتیجه گروه تروریستی دوم هم در رسیدن به هدفشان که صحن مجلس بودناکام می‌مانند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشارهبه اینکه در حادثه تروریستی حرم امام تعدادی از افراد نیز دستگیر شده‌اند، اظهارکرد: در حاشیه حادثه تروریستی حرم امام(ره) تعدادی از افراد نیز دستگیر شدند کهبراساس ادله بود چراکه آنان با دیدگاه‌های خودشان در محل مشغول به شعار دادن بودندکه دستگیر شدند و در حال حاضر نیز وزارت اطلاعات مشغول کار کردن بر روی این پروندهبه افراد دستگیر شده است که هویت آنها نیز به زودی مشخص خواهد شد.

ذوالفقاری با اشاره به راهکارهایی که از سویشورای تامین شهر تهران، استان تهران، کشور و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برایجلوگیری از رخ دادن دوباره چنین حوادثی درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: مردمنگران موضوع امنیتی شدن فضای کشور نباشند چراکه تمرکز نیروهای ما برای یافتن اشرافاطلاعاتی بر تحرکات تروریستی در منطقه و مرزهاست و در مورد کنترل‌هایی که از لحاظامنیتی در روزهای امنیتی ممکن است وجود داشته باشد از مردم می‌خواهیم که نگراننباشند و فکر نکنند که قرار است اتفاقی بیفتد چراکه ما به دنبال اشراف اطلاعاتیهستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات توجهینکنند، اظهار کرد: ما آماده‌باش تقریبا سراسری را در کشور انجام داده‌ایم و تمامشوراهای تامین در استان‌ها و شهرستان‌ها آماده‌باش هستند تا جلوی هرگونه اتفاقاتیاز این دست گرفته شود. ما امروز وقتی سعی می‌کردیم صحنه حوادث رخداده در مجلس راکنترل کنیم از ادامه یافتن روال عادی مجلس لذت بردیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پایانبا اشاره به آمار قطعی و نهایی قربانیان حادثه تروریستی امروز در تهران اظهار کرد:در این حادثه تاکنون ۴۳ مجروح و ۱۳ شهید داشته‌ایم و درباره هویت تروریست‌های این حوادثنیز اقدامات اولیه صورت گرفته و تدابیری انجام شده است که به زودی نتایجش نیزاعلام می‌شود.

27219

 

 

تروریستی حادثه اظهار نیروهای دستگیر انتظامی امنیتی افراد شورای تهران ادامه گرفته چراکه معاون ذوالفقاری اشاره اینکه امروز تامین مشغول مجروح یافتن آماده‌باش نهایی قربانیان تعدادی نظامی اسلامی ساختمان محوطه نتیجه اشارهبه