برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، در تماسی تلفنی با تاکید بر اینکه اقدامات کور تروریستی ، اراده آنان را برای مبارزه قاطعانه با تروریسم راسخ تر کرده است، تاکید کردند که به همکاری های تهران - پاریس برای مبارزه مشترک با تروریسم، ارتقاء می بخشند.

مازندمجلس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی چهارشنبهشب با قدردانی از تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رییس جمهور فرانسه و اعلامهمدردی دولت و ملت فرانسه با دولت و ملت ایران بویژه خانواده قربانیان حادثه تروریستیدر تهران، تاکید کرد: این اقدام تروریستی که به شهادت شماری از هموطنان ایرانی انجامید،اراده دولت و ملت ایران را برای مبارزه با تروریسم بیش از گذشته مستحکم تر خواهد نمود.

رییس جمهور با بیان اینکه مبارزه با تروریسم نیازمندیک اقدام هماهنگ و مشترک در عرصه جهانی است ، اظهارداشت: بی تردید ملت ایران در کنارملل آزاد جهان به مبارزه خود در برابر پدیده شوم تروریسم ادامه می دهد و تهران در اینعرصه آماده تقویت و تعمیق همکاری های خود با پاریس است.

روحانی با اشاره به این اقدام تروریستی دشمنان دمکراسی ، پس از حضور با شکوه و پرشورمردم ایران در انتخابات گفت: دمکراسی و حضور مردم در صحنه های گوناگون بزرگترین حرکتیاست که می تواند در برابر تروریسم ایستادگی نماید.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه برای مبارزه با تروریسمباید ریشه های فکری آن را از بین برد ، اظهارداشت: نباید اجازه دهیم حامیان تروریسمدر عرصه جهانی ، به حمایت خود از تروریست ها ادامه دهند .

روحانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی ملتهای ایران و فرانسه ، افزود: دولت ایران آماده است در کنار دولت فرانسه و سایر دولتهای اروپایی ، قاطعانه در برابر تروریسم ایستاده و با آن مقابله کند.

رییس جمهور همچنین آمادگی ایران برای تقویت همکاریهای همه جانبه خود با فرانسه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت و تعمیق همکاریهایدو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت بزرگ ایران و فرانسه است.

روحانی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و گفتو گو و مذاکرات سیاسی را بهترین راهکار برای رفع مشکلات و حل اختلافات دانست.

رییس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی جان باختنشماری از اتباع کشورمان را در حمله کور تروریستی، به دولت ، ملت و بویژه خانواده قربانیانتسلیت گفت و تاکید کرد که دولت و ملت فرانسه در کنار دولت و ملت ایران هستند و"ما کاملا آماده توسعه همکاری های خود با تهران برای مبارزه قاطعانه تر با تروریسمهستیم."

امانوئل مکرون همچنین بر توسعه و تعمیق همکاری هایتهران و پاریس در همه عرصه های مورد علاقه تاکید کرد و اظهارداشت: ما برای تقویت همکاریها آماده ایم.

طرفین در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به نزدیکیمواضع دو کشور در خصوص موضوعات مرتبط با سوریه و یمن ، بر ادامه و تقویت رایزنی هاو تبادل نظرات ، تاکید کردند.

2727

 

 

فرانسه تروریسم مبارزه اشاره جمهور تقویت تاکید آماده ادامه تلفنی روحانی برابر همکاری همچنین اظهارداشت تعمیق تروریستی مکرون مشترک تهران اقدام دمکراسی توسعه قاطعانه امانوئل اینکه خانواده بویژه جهانی پاریس